در نشست کمیته آموزش، تحقیق و پژوهش ایمیدرو مطرح شد:

تبدیل ۲۴ نیاز پژوهشی به قرارداد، توسط ایمیدرو طی سال ۹۸

سال ۹۹، نخستین سال بهره برداری از تحقیقات تقاضا محور

عصر معدن- رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو اعلام کرد: ۲۴ نیاز پژوهشی حوزه معدن و صنایع معدنی طی سال ۹۸ به قرارداد تبدیل شد. وی تاکید کرد: امسال، نخستین سال بهره برداری از تحقیقات تقاضا محور سازمان ایمیدرو است.;

تبدیل ۲۴ نیاز پژوهشی به قرارداد، توسط ایمیدرو طی سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که امروز در نشست کمیته آموزش، تحقیق و پژوهش ایمیدرو در راستای اجرای سیاست های نقشه راه سخن می گفت، افزود: 11 قرارداد از 24 قرارداد مورد نظر، مربوط به سامانه ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) است که امکان رفع نیازهای فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی را صرفا از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه ها فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه ارزش این قراردادها بالغ بر 60 میلیارد ریال است، گفت: پژوهش های فوق تقاضا محور خواهد بود و به طور حتم در آینده ای نزدیک، بازخورد این رویکرد علمی را در صنعت معدن شاهد خواهیم بود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات پژوهشی و آموزشی ایمیدرو طی سال 98 ادامه داد: ایمیدرو در سال گذشته همکاری های گسترده ای با دانشگاه ها و مراکز علمی همچون جهاد دانشگاهی، دانشگاه های تهران(یونیدرو)، صنعتی شریف و امیرکبیر داشت. در این راستا 11 تفاهمنامه همکاری با دانشگاه ها به امضا رسید.

    در راستای اقدامات آموزشی، پژوهشی و فناورانه ایمیدرو در سال 98
    وی افزود: حمایت از پایان نامه های تحقیقاتی، حضور 380 شرکت در جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین 2)، افزایش 100 درصدی بودجه بخش آموزش و 50 درصدی پژوهش با رقمی معادل 170 میلیارد ریال، راه اندازی نخستین پایلوت استحصال عناصر استراتژیک و ... از جمله اقدامات سازمان ایمیدرو طی سال 98 بوده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اقدامات فوق حاکی از آن است که سازمان ایمیدرو به پیوند بین دانشگاه و صنعت اعتقاد دارد و به تبع آن در دستیابی به اهداف"بومی سازی" این استراتژی را ادامه خواهیم داد.
    غریب پور تجهیز مرکز استارت آپ های معدنی توسط ایمیدرو را از اقدامات توسعه ای این سازمان طی سال گذشته خواند و اظهار داشت: امسال در اجرای برنامه های حوزه آموزش، پژوهش و فناوری همچون سال گذشته مصمم هستیم و برنامه های ایمیدرو در این حوزه را به زودی اعلام خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر