در جلسه پایش بومی سازی اعلام شد؛

ابلاغ بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی به شرکت ها تابعه ایمیدرو

پیشنهاد تشکیل انجمن قطعه ساران معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از ابلاغ موضوع بومی سازی و ساخت داخل به شرکت ها و واحدهای تابعه به عنوان یکی از راهبردها و سیاست های این سازمان در سال ۹۹ خبر داد.;

ابلاغ بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی به شرکت ها تابعه ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر خداداد غریب پور در جلسه پایش بومی سازی در ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و چشم انداز مثبت آن در توسعه و اشتغال و در عین حال، مواجهه همیشگی با تحریم ها، توجه به موضوع بومی سازی تجهیزات و قطعات با صرفه اقتصادی ضروری است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه، وجود شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیق و پژوهش توانمند در کشور، امکان دستیابی به دانش فنی و مهندسی ساخت قطعات و تجهیزات را در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می کند. توجه بیشتر به این موضوع، می تواند اشتغال و صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به همراه آورد.


    ضرورت فرهنگ سازی رسانه ای برای توسعه بومی سازی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی رسانه ای برای توسعه بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی در سطح استانی و ملی گفت: در حال حاضر، اقدامات ارزشمندی در این حوزه از سوی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی صورت گرفته که نیازمند اطلاع رسانی است.

    وی افزود: همچنین، زنجیره تولید معدن و صنایع معدنی، نیازهایی در زمینه قطعات و تجهیزات دارند که شرکت های سازنده و واحدهای علاقه مند به تحقیق و پژوهش از آنها کمتر اطلاع دارند.


    پیشنهاد تشکیل انجمن قطعه سازان معدن و صنایع معدنی

    غریب پور پیشنهاد تاسیس انجمن قطعه سازان معدن و صنایع معدنی را ارائه کرد و از مسئولان زیربط، خواستار پیگیری برای اجرایی شدن آن شد.

    وی همچنین، از مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خواستار نقش آفریی بیشتر این مرکز در حوزه بومی سازی شد.

    اقدامات اخیر انجام شده در حوزه بومی سازی

    حسن یونسیان، مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در بومی سازی با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده در حوزه بومی سازی، تصریح کرد: مذاکره با جهاد دانشگاهی در زمینه بومی سازی خطوط ریخته گری فولادسازی، جلسات متعدد با شرکت ایریسا در راستای تکمیل نیازهای قطعات و تجهیزات ارزبر و فناورانه شرکت ها برای ثبت در سامانه بومی سازی و نیز مذاکرات متعدد با مرکز توانمند سازی صنعت فولاد برای ارائه برنامه های عملیاتی به ایمیدرو، از جمله این اقدامات است که به زودی به انعقاد قراردادهای عملیاتی منتهی خواهد شد.

    وی افزود: برگزاری جلسه با اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات برای تولید ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی و نیز برگزاری نمایشگاه بومی سازی، امضای قرارداد بین فولاد مبارکه، جهاد دانشگاهی و فولاد اکسین برای تولید فولادهای کرایوژنیک، بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در زمینه بومی سازی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر