غریب پور با اشاره به عملکرد ۱۸ ساله ایمیدرو خبر داد:

اوج گیری توسعه معدن و صنایع معدنی در دو سال ۹۷ و ۹۸

راه اندازی ۳۸ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۴.۸ میلیارد دلاری

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین خبر داد: سال های ۹۷ و ۹۸ شاهد اوج گیری راه اندازی طرح های معدنی و صنایع معدنی در سراسر کشور بوده ایم. خداداد غریب پور تصریح کرد: راه اندازی ۳۸ طرح در این مدت طی تاریخ ۱۸ ساله فعالیت ایمیدرو، بی سابقه بوده است;

اوج گیری توسعه معدن و صنایع معدنی در دو سال ۹۷ و ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب‌پور که به‌مناسبت هفته صنعت و معدن سخن می‌گفت، تصریح کرد: طبق آمارهای منتشرشده، این سازمان از ابتدای فعالیت (1381) تا پایان سال گذشته به‌همراه شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی، 165 پروژه را راه‌اندازی کرده‌اند.

    وی خبر داد: حاصل این تعداد طرح، سرمایه‌گذاری نزدیک به 20میلیارد دلاری در کل کشور بوده است.

    97 و 98 سال‌های اوج‌گیری توسعه

    غریب‌پور گفت: در حالی که در اکثر سال‌ها، متوسط تعداد طرح‌های راه‌اندازی‌شده تک‌رقمی بوده است، در سال‌های 97 و 98 به‌یک‌باره شاهد اوج‌گیری سرعت اجرا و همچنین راه‌اندازی پروژه‌ها شده‌ایم، به‌طوری که طی این دوره، به‌ترتیب 16 و 22 طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

    وی در عین حال با یادآوری اینکه 88 پروژه از سال 92 به این سو راه‌اندازی شده است، گفت: این عدد معادل 53 درصد از طرح‌های راه‌اندازی‌شده حدود دو دهه اخیر در بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

    وی افزود: سرمایه‌گذاری این مدت نیز به 9.3 میلیارد دلار رسید که  46 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها را شامل می‌شود.

    وی تأکید کرد: بخش قابل‌توجهی از این طرح‌ها همچون آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله سنگ آهن در سنگان، آهن اسفنجی فولادهای استانی، طرح‌های توسعه صنعت مس و... در مقیاس ملی بوده‌اند.

    سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو و شرکت‌های تابعه از ابتدا تا پایان 98 به‌شرح زیر است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر