قائم مقام ایمیدرو خواستار شد:

ضرورت تدوین نظام نامه جامع و یکپارچه HSEE در ایمیدرو

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو خواستار تدوین نظام نامه جامع و یکپارچه بهداشت،‌ ایمنی، محیط زیست و انرژی ((HSEE در ایمیدرو و ابلاغ آن به واحدهای تابعه و پیمانکاران شد.;

ضرورت تدوین نظام نامه جامع و یکپارچه HSEE در ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در سومین جلسه کمیته عالی HSEE ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمنی و بهداشت جزو مسائل بسیار حیاتی ایمیدرو محسوب می شود و باید نظارت همه جانبه ای بر این موضوع صورت گیرد؛ چرا که ما در برابر انسان و محیط زیست، مسئول هستیم.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی پیمانکاران فعال در شرکت های تابعه ایمیدرو، ممکن است در رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و نظارت بر این موضوع، ضعیف عمل کنند، تدوین برنامه جامع ارتقای سطح HSEE پیمانکاران معدنی، ابلاغ و نیز نظارت دقیق بر اجرای آن برای جلوگیری از وقوع حوادث، ضروری است. وی افزود: در صورت تدوین و اجرای نظام نامه مذکور و همچنین ارتقای برنامه های آموزشی، مشکلات احتمالی موجود در کنترل ایمنی و عملیات رفع می شود. نعیمی با اشاره به موضوع پیشگیری کرونا در شرکت های تابعه ایمیدرو گفت: برای این منظور، شرکت های تابعه، اقلام و تجهیزات لازم را تامین کنند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

    آموزش کادر مدیریت HSEE پیمانکاران معدنی

    امیر ولدخانی، مدیر HSEE ایمیدرو در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از شاخص های ایمنی سال های 82 تا 98، با بیان اینکه به رغم اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه پیمانکاری، اما در برخی از بخش ها مشکلاتی وجود دارد، گفت: براساس برنامه ممیزی عملکرد HSEE واحدهای تابعه و تجزیه و تحلیل حوادث شدیدِ رخ داده، علل اصلی و ریشه ای بروز حوادث شناسایی شده است که واحدهای تابعه و پیمانکاران این واحدها در اغلب موارد ضعف عملکرد دارند.

    وی ادامه داد: از این رو، برای ارتقای سطح کنترل ایمنی عملیات، نیاز به تقویت و اصلاح موارد شناسایی شده هستیم. در حوزه بهره برداری پیمانکاران، نیاز به تقویت شاخص های نظارتی حوزه HSEE و اهرم های نظارتی دفتر HSEE داریم. ولدخانی با بیان اینکه نظارت بر حوزه پیمانکاری شامل دو بخش انتخاب پیمانکار و نظارت در زمان اجرای امور محوله به پیمانکار است، گفت: در مورد بخش اول، دستورالعمل ارزیابی HSEE پیمانکاران در مناقصات سازمان و واحدهای تابعه تهیه و ابلاغ شده است و بر این اساس، پیمانکاران معدنی قبل از ورود به پیمان از نظر سطح کیفی و کمی HSEE ارزیابی خواهند شد. وی ادامه داد: در خصوص بخش دوم، نیاز به تدوین برنامه جامع نظارتی و ممیزی عملکرد پیمانکاران وجود دارد این برنامه در حال تهیه است.


    مدیر HSEE ایمیدرو با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش بروز حوادث در واحدهای معدنی و صنایع معدنی تصریح کرد: با افزایش حجم فعالیت های واحدهای تابعه، اقدامات موثری از جمله تقویت ساختارهای سازمانی مدیریت HSEE، زیر ساخت های HSEE ، ممیزی سالانه عملکرد HSEE، آموزش های مختلف و غیره برنامه ریزی و اجرا شده است.


    وی افزود: در سال جاری، پروژه های مختلف پژوهشی در حوزه ایمنی و محیط زیست نیز اجرا می شود. ولدخانی با اشاره به پیشنهادات این واحد برای ایمنی واحدهای تابعه اذعان کرد: ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت ریسک، تهیه روش های استاندارد ایمنی کار در فعالیت های مختلف معدنی، پیگیری برنامه های بهبود عملکرد ممیزی و ارتقای سطح HSEE پیمانکاران، بخشی از این پیشنهادهاست. وی ادامه داد: آموزش کادر مدیریت HSEE پیمانکاران معدنی، تبدیل برنامه ممیزی عملکرد HSEE سالانه به جایزه تعالی HSEEو الزام واحدهای تابعه به دریافت گواهینامه در دست تدوین این ممیزی نیز جزو پیشنهادها و برنامه های آتی این مدیریت است.

    مدیر HSEE ایمیدرو از مدیران ارشد واحدهای تابعه سازمان با هدف پایش مستمر برنامه های HSEE به صورت فعال در بازدید های VIP و جلسات ماهانه کمیته HSEE، خواستار حضور در واحدهای خود شد تا از روند اجرای برنامه های HSEE مطلع شده و مشکلات احتمالی را حل و فصل کنند. وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد سیستم یکپارچه نظام جامع HSEE در سطح واحدهای تابعه سازمان و توجه مدیران ارشد واحدهای تابعه و پیمانکاران، مشکلات این حوزه کاهش یابد و هدف های سازمان در ایجاد محیط کار سالم و ایمن محقق شود.

    آزمایش غربالگری در شرکت ملی فولاد

    امیر نادری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانسی گفت: این شرکت برای کارکنان خود (200 نفر)، آزمایش های غربالگری کرونا به روش آنتی بادی را انجام داد که خوشبختانه هیچ مورد مبتلا نداشتیم.

    اختصاص 21.5 میلیارد تومان برای کرونا

    پرهام خواجه پور، مدیر HSEE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به فعالیت بیش از 21 هزار و 800 نفر در واحدهای تابعه، گفت: این شرکت طی مدت اخیر حدود 21.5 میلیارد تومان در زمینه کرونا هزینه کرده که 18 میلیارد تومان آن برای هزینه های داخلی و نیز حدود 3.5 میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر