حضور پررنگ معدنی‌ها در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن ‌بازار

عصر معدن- نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن ‌بازار با حضور منصور غلامی وزیر علوم، امیرسرتیپ حیدری وزیردفاع و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد.;

حضور پررنگ معدنی‌ها در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن ‌بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار صبح امروز با حضور سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دیگر شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
    در این دوره از نمایشگاه‌ها 51 دانشگاه، 15 پژوهشگاه، 40 پارک علم و فناوری، 79 مرکز رشد و 14 مؤسسه تحقیقاتی فناوری‌های خود را عرضه کردند.
    همچنین شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان نیز در این نمایشگاه فناوری‌های خود را عرضه می‌کنند و 3هزار و 199 طرح توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و مؤسسات تحقیقاتی ارایه می‌شود.
    اما یکی از نکات مهم در این نمایشگاه حضور شرکت های معدنی و صنایع معدنی است که می توان آن را تحقق ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست. اتفاقی که بارها بر آن تاکید شده است اما یا در مرحله شعار باقی مانده یا آنکه اقدامات انجام گرفته در اندازه پتانسیل های موجود نبوده است.
    ارتباط میان دانشگاه و صنعت آن هم در شرایط تحریم ها می‌تواند بیش از گذشته کشور را خود کفا کند. امروز صنایع کشور به ویژه صنایع معدنی با توجه به ظرفیت های موجود در تلاش هستند تا دانش فنی را بومی سازی کرده و علاوه بر توسعه صنعت آن را به کشورهای دیگر صادر کنند.
    نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار سوم تا هفتم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر