غریب پور در دیدار با روسای دانشگاه های بزرگ:

همکاری ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد "بومی سازی"سبب کاهش ارزبری شده است

افزایش سرمایه ۲۵ هزار میلیارد تومانی بنگاه های بزرگ در سال ۹۹

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از بودجه شرکت های معدن و صنایع معدنی به توسعه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی از محل افزایش سرمایه، گفت: قراردادهای بین ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد بومی سازی، موجب کاهش نیازهای ارزی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.;

همکاری ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد "بومی سازی"سبب کاهش ارزبری شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست "بررسی اقدامات انجام شده در خصوص همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها" که با حضور روسای دانشگاه های مطرح کشور برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت در "جهش تولید"، امسال نیز برنامه های مشارکتی بین ایمیدرو و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه است.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاری، ضرورت توسعه کشور است، گفت: امسال افزایش سرمایه بنگاه­های بزرگ معدن و صنایع معدنی، به 25 هزار میلیارد تومان می رسد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: مدیریت سود شرکت ها و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه شرکت ها، رویکردی توسعه ای است که در ایمیدرو عملیاتی شد.

    دانشگاه امیرکبیر

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری های بین ایمیدرو و دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: برگزاری هفتمین همایش ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران و به روز رسانی استراتژی های ایمیدرو و واحدهای تابعه از جمله همکاری های بین این دو مجموعه است.

    غریب پور با بیان اینکه قرارداد طراحی و اجرای کارگاه های تخصصی بین المللی در حوزه معادن و صنایع معدنی برای ستاد و کلیه شرکت ها و واحدهای تابعه ذیل برنامه های این سازمان با دانشگاه امیرکبیر است، افزود: بررسی و امکان دستیابی به تکنولوژی تولید جاذبه های طبیعی با استفاده از باطله های معدن انگوران به منظور کنترل آلودگی آب و خاک با لحاظ پارامترهای اقتصادی و ... در شمار برنامه های ما قرار دارد.

    دانشگاه تهران و همکاری در حفاری های عمیق

    رئیس هیات عامل ایمیدرو، تدوین برنامه توسعه توانمندی های فناوری و مهندسی ایمیدرو و شناسایی و ارزیابی منابع ژرمانیوم در معادن سرب و روی کشور را از برنامه های همکاری ایمیدرو با دانشگاه تهران خواند و گفت: بررسی زمین شناسی اکتشافی حفاری های عمیق ایران مرکزی از دیدگاه اکتشاف ذخایر پنهان و ... بخشی از همکاری های تحقیقاتی بین این دو مجموعه است.

    جهاد دانشگاهی

    وی پروژه بومی سازی و احیای معادن کوچک را یکی از برنامه ریزی های مهم ایمیدرو با جهاد دانشگاهی دانست و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی پروژه پژوهشی طراحی و احداث واحد ساخت کاتالیست HDS (سولفورزدایی هیدروژنی) با ظرفیت یک تن در روز در مقیاس نیمه صنعتی و پروژه پژوهشی مطالعه روش های شستشوی زغال سنگ حرارتی را در دست اقدام دارد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: طرح پژوهشی تولید آلومینا از کانی­های رسی و بوکسیت کم عیار و همچنین پروژه طراحی، تدوین فن آوری و مستندسازی خط ریخته گری پیوسته فولاد از جمله برنامه های تحقیقاتی ایمیدرو و جهاد دانشگاهی است.

    دانشگاه صنعتی شریف و همکاری در فناوری هوش مصنوعی

    غریب پور گفت: طرح تحقیقاتی کاربردهای فناوری­های برافکن در صنعت فولاد ( فناوری که بازار جدید و زنجیره ارزش جدید ایجاد می‌کند) با تمرکز بر فناوری­های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و چاپ سه بعدی و شناسایی الزامات طراحی رویکردهای بهینه ارتقاء اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی و... از جمله همکاری های بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و دانشگاه شریف است.

    این گزارش می افزاید، در این نشست محمود نیلی(رئیس دانشگاه تهران)، محمود فتوحی(رئیس دانشگاه صنعتی شریف)، حمیدرضا طیبی(رئیس جهاد دانشگاهی) حضور داشتند و بر توسعه همکاری های تحقیقاتی بین دانشگاه ها و شرکت های معدن و صنایع معدنی در شرایط تحریم، تاکید کردند.

    همچنین مقرر شد، نشست بعدی با حضور مدیران عامل شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی به منظور تسریع در پیشبرد اهداف، برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر