مجری طرح فاجد اعلام کرد:

اختصاص ۲۰۰ سهمیه امریه سربازی به ایمیدرو برای نخستین بار

عصر معدن- مجری طرح فاجد خبر داد: برای نخستین بار، ۲۰۰ سهمیه امریه سربازی برای تامین بخشی از نیاز معادن کشور به ایمیدرو اختصاص یافت.;

اختصاص ۲۰۰ سهمیه امریه سربازی به ایمیدرو برای نخستین بار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، قاسم حسن زاده که به مناسبت دهه فجر سخن می گفت، اظهار داشت: این سازمان با هدف رفع کمبود نیروی انسانی تحصیل کرده و ماهر در حوزه های مهندسی و تکنسین معدن و نیز تسهیل اشتغال جوانان در معادن، اختصاص امریه سربازی را از ستاد نیروهای مسلح و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کرد.

    وی افزود: درخواست صورت گرفته از تیر امسال، با موافقت ستاد نیروهای مسلح قرار گرفت که خوشبختانه، مجوز اختصاص سهمیه امریه سربازی برای سال 1403 از سوی این نهاد صادر شد.

    مجری طرح فاجد (طرح توانمند سازی فارغ التحصیلان جوان) تصریح کرد: ایمیدرو در سال آینده پس از جذب فارغ التحصیلان رشته های معدن و صنایع معدنی در قالب امریه سربازی، آموزش های عملی لازم را برای فعالیت در معادن برگزار خواهد کرد و پس از آن، برای گذراندن سربازی به معادن کل کشور اعزام خواهند شد.

    وی ادامه داد: امیدواریم پس از دریافت بازخورد موفقیت آمیز این طرح، مجوز اختصاص تعداد بیشتری از فارغ التحصیلان رشته های مذکور را برای سال های آتی، از نهادهای مربوطه کسب کنیم تا بتوانیم بخش بیشتری از نیاز معادن کشور به نیروی کار را تامین کنیم.

    حسن زاده با اشاره به مزیت های این طرح خاطرنشان کرد: نخستین مزیت، کسب تجربه بسیار مفید و عملی فارغ التحصیلان در معدن و مزیت دوم، رفع کمبود بخشی از نیاز معادن به نیروی انسانی توانمند است که درنتیجه آن، به افزایش بهره وری و تولید معادن خواهد انجامید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر