مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد:

اجرای پروژه های پژوهشی مشترک با شرکت های تابعه ایمیدرو و بنگاه های منتخب

عصر معدن- مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: این سازمان، زمینه اجرای پروژه های پژوهشی ملی به صورت مشترک با شرکت های تابعه ایمیدرو و سایر بنگاه های فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند.;

اجرای پروژه های پژوهشی مشترک با شرکت های تابعه ایمیدرو و بنگاه های منتخب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴:۰۰

    غلامرضا ملاطاهری در جلسه هم اندیشی و هم افزایی پژوهش ایمیدرو و بنگاه های منتخب با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با هدف ایجاد کارایی و غنای بیشتر در طرح های پژوهشی مورد نیاز شرکت های تابعه ایمیدرو و در عین حال جلوگیری از هدر رفت هزینه ها، شرایط لازم را برای اجرای این طرح ها در قالب کنسرسیوم فراهم می کند.

    وی ادامه داد: ایمیدرو در این راستا، تیم اجرایی برای اجرای طرح های پژوهشی مورد نظر را تشکیل خواهد داد.

    مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به موضوع قطب بندی دانشگاه ها به عنوان یکی از سیاست های ابلاغی نقشه راه معدن، تصریح کرد: اجرای این سیاست بر عهده ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی است که ایمیدرو طی جلسات مختلف با غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و اسماعیلی نماینده مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، بر پی گیری این موضوع تاکید شد.

    وی ادامه داد: هدف از اجرای این سیاست، انجام پژوهش های مربوط به 10 ماده معدنی شامل آهن، مس، طلا، سرب و روی، عناصر نادر خاکی، بوکسیت، کرومیت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زغال سنگ و کانی های صنعتی در 10 دانشگاه منتخب است.

    ملاطاهری خاطرنشان کرد: برای دستیابی به دیدگاه مشترک جهت اجرای موضوع یاد شده (قطب بندی دانشگاه ها)، نظرهای بخش صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی معدن دریافت خواهد شد و در اختیار وزارت علوم قرار می گیرد. وی ادامه داد: ایجاد بستر مطالعاتی برای پژوهش گران در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران فراهم شده است.

    بنا به این گزارش، نمایندگان واحدهای پژوهشی شرکت های تابعه ایمیدرو در این جلسه به تبادل نظر درباره موضاعات مذکور پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر