کلنگ احداث مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد بر زمین زده شد

عصر معدن- مراسم کلنگ‌زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل فولاد مبارکه و رئیس دانشگاه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.;

کلنگ احداث مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد بر زمین زده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، مهدی نقوی معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه در مراسم کلنگ‌زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد با بیان اینکه اقتصاد نسل چهارم در آینده‌ای نزدیک از الزامات دنیا خواهد بود، گفت: طبیعتا یکی از استراتژیک‌های کلان ایران، مطالعه و حرکت در راستای اقتصاد نسل چهارم خواهد بود. بر همین اساس صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مجهز و تاثیرگذار باید در این مسیر قدم بگذارد.

    وی ادامه داد: شرکت‌هایی می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند که به سطح بلوغ مورد نیاز رسیده باشند. خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه این سطح از بلوغ را طی کرده است.

    نقوی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه از سال گذشته مطالعه‌ای را شروع کرده تحت عنوان اینکه چگونه صنعت فولاد می‌تواند در مسیر اقتصاد نسل چهارم گام بردارد.

    معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: بر این اساس مرکز گسترش و توسعه نوآوری فولاد مبارکه در اصفهان افتتاح شد.

    نقوی با بیان اینکه در زیرمجموعه اقتصاد نسل چهارم سه حوزه سیاست‌گذاری شده است، افزود: بر این اساس مقرر شد مرکز تحول دیجیتال در دانشگاه تهران و اقتصاد چرخشی و توسعه‌ای محصول در دانشگاه صنعت اصفهان افتتاح شود.

    وی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی در پارک علم و فناوری گفت: امروز پیرو تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای که با دانشگاه تهران و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در 23 دی ماه در نمایشگاه بوم‌سازی امضا شد، قرار است مرکزی در پارک علم و فناوری افتتاح شود تا ایده و دانش نخبگان عرصه دیجیتال جمع‌آوری شود.

    معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: پیرو مسئولیتی که در ایران به عنوان شرکت پیشرو داریم قرار است این استراتژیک را به کل صنعت فولاد تعمیم دهیم.

    در ادامه مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز عنوان کرد: این یک اتفاق فرخنده در صنعت فولاد است.

    در ادامه مراسم، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو با تشکر از شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: یکی از راه‌هایی که دانشگاه را با صنعت آشتی می‌دهد نهادسازی است و صنعت نیز باید احساس نیاز کند. امروز شاهد یک رخداد مهم در صنعت هستیم و این سومین عملکرد مثبت دانشگاه تهران در عرصه معدن است.

    وی افزود: از صمیم قلب خوشحالم که شاهد این اتفاق مهم در پارک علم و فناوری هستم. ما می‌توانیم به جای مصرف‌کننده، تولیدکننده و خلاق باشیم. ما باید همراه با علم در مسیر شتاب تکنولوژی پیش برویم.

    وی افزود: ایمیدرو نیز باید در این مسیر حضور داشته باشد زیرا اولین قدم اکتشاف است.

    غریب‌پور اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور از معدن تا محصول نهایی را در زنجیره خود دارد و می‌تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: این یک اتفاق کم‌نظیر است تا ایده‌های گروه‌های کوچک جمع‌آوری شود و این ایده‌ها توسط فولاد مبارکه در صنعت اعمال شود.

    غریب‌پور گفت: علم دانشگاه باید تبدیل به عمل شود. خوشبختانه فاصله بین علم و عمل کم شده است. امیدوارم این اتفاق تبدیل به درخت باروری شود که ثمره‌اش در همه عرصه صنعت کشور نمایان شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر