با حضور نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو بررسی شد:

ارایه گزارش پایش تفاهمنامه های ایمیدرو؛ ۴۳ تفاهمنامه و ۳۳ قرارداد

عصر معدن- گزارش پایش تفاهمنامه های ایمیدرو با سازمان ها و مراکز مختلف، با حضور عباس نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو برگزار شد در این نشست معاونان و مدیران این سازمان واپسین نتایج اجرایی شدن اسناد مبادله شده را ارایه کردند.;

ارایه گزارش پایش تفاهمنامه های ایمیدرو؛ ۴۳ تفاهمنامه و ۳۳ قرارداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، نعیمی امروز، ابتدا با تاکید بر اینکه تبدیل تفاهمنامه ها به قرارداد یکی از اولویت های این سازمان در پیشبرد اهداف است، تصریح کرد: در حال حاضر از 43 تفاهمنامه امضا شده، در مجموع 33 قرارداد حاصل شده که این امر حاصل همکاری تمامی بخش ها و زیرمجموعه های ایمیدرو است.

    وی ادامه داد: این اسناد به طور کلی از سوی معاونت برنامه ریزی و معدن و صنایع معدنی ایمیدرو (و دفاتر تخصصی) و همچنین شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران تهیه شده است.
    به گفته وی، از کل تفاهمنامه های امضا شده 15 مورد مربوط به معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی (آموزش، بهداشت ایمنی و محیط زیست و توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری) و 13 فقره نیز متعلق به معاونت توسعه معادن و صنایع معدنی این سازمان (شامل اکتشاف، زیرساخت،‌ صنایع معدنی و معدن) است.
    قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر تسریع در تبدیل تفاهمنامه ها به قرارداد، اظهار داشت: به طور معمول برخی از تفاهمنامه ها با توجه به ویژگی و موضوعات مربوطه،‌ تبدیل به تعدادی قرارداد می شوند.

    زیرساخت های سنگان و تحولات ایجاد شده
    وی در این نشست پس از ارایه گزارش معاونت های برنامه ریزی و توانمندسازی و معادن و صنایع معدنی و همچنین دفاتر تخصصی، تاکید کرد: یکی از مهمترین تفاهمنامه های امضا شده این سازمان احداث قطعه یک و 10 خط دوم مسیر سنگان، خواف، رُشتخوار تا تربت حیدریه است.
    نعیمی با اشاره به حجم و تعداد پروژه ها و کارخانه های فعال در سنگان،‌ افزود: تا پیش از سال 92 تحرک چندانی در احداث کارخانه های کنسانتره و گندله سنگ آهن ایجاد نشده بود اما از دولت یازدهم به این سو کارخانه های جدید فعال و راه اندازی شده اند.
    این عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال جاری ظرفیت تولید کنسانتره در آن مجتمع به 10.1 میلیون و گندله سنگ آهن به 12.5 میلیون تن می رسد در حالی که تا سال 92 فقط یک کارخانه 2.6 میلیون تنی کنسانتره در منطقه راه اندازی شده بود.
    وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تفاهمنامه ها مربوط به حوزه زیرساخت است، تاکید کرد: طی این مدت زیرساخت هایی در بخش های برق رسانی و گازرسانی ایجاد و همزمان در بخش توسعه راه های منطقه نیز پروژه های متعددی اجرایی شده که تکمیل آن ها، ثمراتی برای مردم منطقه خواهد داشت.
    نعیمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بخش های اکتشاف،‌ مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی، شرکت تهیه و تولید و همچنین منطقه ویژه پارسیان تفاهمنامه هایی را در دست اجرا دارند.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اتفاقات قابل توجه، پیگیری های مدیر منطقه ویژه پارسیان در نهایی کردن پروژه تامین خوراک برای دو شرکت پتروشیمی (با جذب دو سرمایه گذار) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر