یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

جذابیت بالای معاملات گواهی سپرده شمش طلا برای سرمایه گذاران

عصر معدن- با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و معدن طلای زرشوران به زودی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران راه اندازی می شود که یک کارشناس بازار سرمایه در این باره معتقد است، معاملات گواهی سپرده شمش طلا در کنار معاملات گواهی سکه طلا،جذابیت بالایی برای سرمایه گذاران خواهد داشت.;

جذابیت بالای معاملات گواهی سپرده شمش طلا برای سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، نیما کرامت، کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: قبوض انبار در بورس های کالایی کشورها با عناوین و سازوکارهای متفاوتی معامله می شود و برخی بازارها قبض انبار را به طور مستقیم در سامانه های بورسی معامله می کنند.نمونه های موفق معاملات قبض انبار در بورس ها را بیشتر در بورس های متمرکز بر محصولات کشاورزی و البته در حوزه فلزات در بورس لندن می توان مشاهده نمود.

    وی افزود: معاملات گواهی سپرده سکه و شمش طلا مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد و اگر معاملات آتی سکه در بورس کالا مجدد راه اندازی شود، با فراهم بودن همزمان معاملات گواهی سپرده، اختیار معامله و قراردادهای آتی شاهد تکمیل زنجیره معاملات طلا در بورس کالا و استقبال بالای سرمایه گذاران خواهیم بود.

    کرامت به موضوع نقدشوندگی در معاملات گواهی سپرده کالایی اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث نقدشوندگی در این معاملات باید بازارگردان داشته باشیم و خیلی مهم است و بازارگردانی برای گواهی سپرده فعال بوده تا بازاری مناسب برای بازیگران مهیا باشد.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه، گواهی سپرده از ابزارهای جدید مالی به شمار می رود و با وجود مزایای بالای این معاملات هنوز همه تولیدکنندگان زعفران از گواهی سپرده کالایی در بورس استفاده نمی کنند، این در حالی است که گواهی سپرده به عنوان ابزاری مطمئن و دارای پشتوانه بازار سرمایه توانسته به شایستگی از حقوق کشاورز صیانت کند و پیش بینی می شود این ابزار به زودی با توسعه روزافزون مواجه شود. 

    این کارشناس تصریح کرد: بعد از توقف غیر منطقی معاملات آتی سکه علاقمندان به این ابزار معاملاتی به سمت معاملات آتی زعفران آمدند و ادامه نیز با بخشی از علاقمندان از معاملات گواهی سپرده زعفران هم استقبال کردند.

    وی در پایان گفت: طلا به عنوان فلزی ارزشمند و پناهگاه امن سرمایه گذاران همواره جذاب بوده و آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا نیز رویدادی جذاب برای بازار سرمایه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر