معاون وزیرصنعت خبر داد:

هدفگذاری برای تولید ۲۸ میلیون تن شمش فولادی در سال ۹۸

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سال گذشته تولید شمش فولادی حدود ۲۵ میلیون تن بود و امسال با ظرفیت ۳۵ میلیون تنی، انتظار می رود ۲۸ میلیون تن تولید محقق شود.;

هدفگذاری برای تولید ۲۸ میلیون تن شمش فولادی در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، خداداد غریب پور شامگاه سه شنبه در مجمع عمومی سالیانه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در هتل هما افزود: امروز صنعت فولاد کشور با تکیه بر توانایی های داخلی توانسته بخش عمده ای از نیاز خود را برطرف سازد و مقدار کمی وابستگی دارد.

    بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، در هشت ماه منتهی به آگوست 2019 ( 11 دی 97 تا 9 شهریور 98 ) ایران رشد 6.5 درصدی تولید فولاد را ثبت کرد و این مقدار نسبت به رشد تولید فولاد در دنیا سه درصد بیشتر است و مجموع تولید شمش به 17.5 میلیون تن رسید.

    برپایه سند چشم انداز 1404 ظرفیت فولاد کشور 55 میلیون تن پیش بینی شده که حدود 35 تا 40 درصد این میزان مشخصه صادراتی خواهد داشت.

    رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بومی سازی تجهیزات، توسعه تحقیقات و فناوری با تکیه بر دانش بومی از جمله مباحثی است که انتظار می رود انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با سازمان ایمیدرو همکاری داشته باشد.

    وی اضافه کرد: براساس شرایط کنونی کشور ضرورت دارد تا تشکل های مردم نهاد با دولت در زمینه های مختلف همکاری داشته باشند و اکنون انجمن تولید کنندگان فولاد راه خود را یافته و به عنوان یک بازوی اجرایی بین صنعت و دولت فعال است.

    آمار تولید 10 شرکت شاخص فولادسازی در پنج ماهه نخست امسال در زمینه شمش گویای تولید هشت میلیون و 539 هزار و 776 تن است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش چهار درصدی را نشان می دهدو میزان تولیدات فولادی در دوره فروردین تا مرداد ماه امسال پنج میلیون و 834 هزار و 501 تن بود که نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته رشد 9 درصدی را نشان می دهد.

    غریب پور ابراز امیدواری کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد ایران از سوی این انجمن، تاثیر بسزایی در بخش بومی سازی این صنعت راهبردی به دنبال داشته باشد.

    مراحل آماده سازی صندوق پژوهش و فناوری فولاد ایران، با هدف حمایت مالی در بومی سازی در زنجیره فولاد کشور در حال انجام است که تاسیس و آغاز فعالیت این صندوق از برنامه های در دست اجرا در نیمه دوم امسال به شمار می رود.

    براساس این گزارش در حاشیه این مجمع، نرم افزار واقعیت افزوده اطلس ملی فولاد ایران رونمایی شد. در این اپلیکیشن که بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS قابل نصب است، کاربر می تواند به اطلاعات واحدهای فولادی کشور دسترسی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر