معاون سازمان ملى بهره ورى ایران:

در برنامه پنجم و ششم توسعه، عملکرد قابل دفاعی در بهره‌وری دیده نمی‌شود

عصر معدن- معاون سازمان ملى بهره ورى ایران بیان کرد: شوک هاى ارزى و تحریم ها باعث شده تا در زمینه بهره ورى از دیگر کشورها فاصله بگیریم.;

در برنامه پنجم و ششم توسعه، عملکرد قابل دفاعی در بهره‌وری دیده نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، مردانى در ششمین همایش جایزه بهره ورى بخش معدن و صنایع معدنى اظهار کرد: فرآیند ارزیابى جایزه بهره ورى نشان مى دهد بخش معدن به دلیل وجود این جایزه مى تواند بهره ورتر باشد.

    وى افزود: متاسفانه مسئله بهره ورى تبدیل به مسئله ذهنى سیاستگذاران نشده است و با رویکردهای مفهومى آن برخورد کافى نداشته ایم.

    معاون سازمان ملى بهره ورى ایران اضافه کرد: بهره وری نیروی کار در آسیا در بخش معدن با ٥ کشور توسعه یافته فاصله زیادی دارد و با کشور پیشرفته در این لیست ٧٥۰ درصد فاصله عنوان شده است

    مردانى با اشاره به سیاست هاى طى شده در سال هاى گذشته، بیان کرد: روندى که از سال 91 تا 94 طی کردیم محصول سیاست‌هایی است که سال 85 و 86 اخذ شد، با توجه به متغیرها نقطه چرخش را به خوبی در می‌یابیم.

    وى افزود: متوسط تولید ناخالص داخلی که شاخص بسیار خوبی در دست اقتصاددان ها برای بررسی رفتار دولت‌ها است، از سال 80 تا 86 به صورت متوسط سالانه 5٫3 درصد رشد داشته است، اگر جمعیت را در این رشد در نظر بگیریم 6٫5 درصد رشد را در این سال‌ها شاهد هستیم. اما در سال 86 رشد به یکباره متوقف می‌شود. تلاش‌ها در این چهار سال متوسط تولید ناخالص سرانه را به اندازه سال 86 کرده است.
    مردانى تصریح کرد: آمارهای سازمان بهره‌وری آسیایی علاوه بر اینکه رتبه 18 از میان 20 کشور را به ایران داده است گزارشى ارائه مى کند که نشان مى دهد می‌دهد، درحالى که متوسط سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشورهای آسیایی 40 درصد محاسبه شده، این مقدار برای کشور ما تا سال 2015 تنها ٧ درصد بوده است.

    به گفته وى، بررسی وضعیت بهره‌وری در شش برنامه توسعه کشور نشان مى دهد. به غیر از‌ برنامه سوم و چهارم، در برنامه پنجم و ششم توسعه، عملکرد چندان قابل دفاعی در بهره‌وری دیده نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر