با در نظر گرفتن ممنوعیت صدور مواد خام و احداث واحد فرآوری، مطرح شد؛

ارایه پیشنهاداتی برای فعال کردن معدن خاک سرخ هرمز

عصر معدن- "طرح احیای معادن کوچک مقیاس" پیشنهاداتی برای فعال سازی معدن خاک سرخ هرمز ارایه داد. این پیشنهادات در شورای معادن استان هرمزگان، مطرح شد.;

ارایه پیشنهاداتی برای فعال کردن معدن خاک سرخ هرمز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در جلسه شورای معادن استان هرمزگان که به ریاست فریدون همتی؛ استاندار و اعضای شورای معادن استان هرمزگان برگزار شد، پیشنهادات لازم برای نحوه فعال سازی معدن خاک سرخ هرمز را با لحاظ کردن جمیع موارد و موانع موجود مطرح کرد.
    فعال کردن معدن خاک سرخ هرمز با در نظر گرفتن توسعه ژئوتوریسم در راستای رسالت اجتماعی و رعایت موارد زیست محیطی، مشروط به احداث واحد فرآوری محصولات میانی و پایین دستی و همچنین ممنوعیت صدور مواد معدنی خام از جزیره از جمله مواردی بود که در پیشنهادات ارائه شده با هدف ایجاد اشتغال پایدار و زنده نگداشتن معدن عنوان شد.
    به گفته سید رضا عظیمی در شهریورماه سال جاری با توجه به اشاره مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و فعال کردن معدن خاک سرخ هرمز هماهنگی های اولیه با بهره بردار و مراجع ذیربط برای نحوه فعال سازی معدن که قریب به 4 سال از غیر فعال شدن مجدد آن می گذرد در برنامه های کاری طرح قرار گرفت که در نهایت پس از انجام بازدید میدانی اولیه از معدن خاک سرخ هرمز و امکانات موجود در جزیره هرمز و طی هماهنگی انجام شده توسط سازمان صمت استان هرمزگان، طرح موضوع فعال سازی معدن خاک سرخ هرمز در برنامه شورای معادن استان قرار گرفت.
    مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس در پایان افزود: امید است با تصمیمات اتخاذ شده، در اوایل سال 1400 شاهد فعال شدن مجدد معدن خاک سرخ هرمز با رویکرد جدید باشیم و باز آفرینی اشتغال پایدار در جزیره زیبای هرمز، بتواند بارقه امید و توسعه اجتماعی را در مردم منطقه ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر