رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

اجرای ۲ طرح جداگانه پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار توسط ایمیدرو

بررسی وضعیت زیرساخت های معادن مناطق کمتر برخوردار

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان، ۲ طرح پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار را در حال اجرا دارد.;

اجرای ۲ طرح جداگانه پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار توسط ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر خداداد غریب پور امروز در جلسه پایش طرح های پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با اجرای این طرح ها، درصدد بررسی وضعیت استان های کم برخوردار اما دارای معدن است تا بتواند نسبت به توسعه آنها و در عین حال تکمیل زنجیره فلزات اقدام کند.

    وی افزود: "طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار" توسط بخش خصوصی و "طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی" با نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و توسط شرکت خصوصی اجرا می شود.

    طرح اول
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار، گفت: در این طرح، 12 استان شامل اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، هرمزگان و کردستان با جمعیت حدود 14 میلیون نفر توسط یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می گیرند.
    وی افزود: در طرح مذکور، مواد معدنی مختلف شامل سنگ آهن، بوکسیت، مس، طلا، نقره، سیلیس، منگنز، منیزیت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ های تزئینی، آهک، زغال سنگ، تیتانیوم، نیکل، قلع و غیره بررسی می شوند.

    طرح دوم
    غریب پور با اشاره به طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی گفت: این طرح در 6 استان شامل کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ممسنی (استان فارس) اجرا می شود که در مجموع 111 هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد.
    وی ادامه داد: در این زمینه، فعالیت های دفتری شامل جمع آوری داده ها گزارشات قبلی، پردازش داده ها و تهیه بانک اطلاعاتی و معرفی مناطق مستعد برای هر تیپ ماده معدنی انجام شده است. با توجه به شیوع کرونا، در اجرای فعالیت ها باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت تاخیر ناشی از این وضعیت، قراردادها تمدید شود.

    ضرورت دستیابی به الگوی مناسب محرومیت زدایی
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ضرورت دستیابی به الگوی مناسب برای توسعه مناطق محروم، تصریح کرد: باید با استفاده از اطلاعات نهادها و سازمان های مختلف، شاخص های دقیقی از میزان محرومیت و در عین حال برخوردار از ظرفیت های معدنی برای توسعه تعریف و عملیاتی شود.
    وی ادامه داد: هم زمان با این اقدام، ایمیدرو وضعیت زیرساخت های معادن استان های کمتر برخوردار را بررسی می کند تا امکانات مورد نیاز توسعه معادن را فراهم سازد.
    در این جلسه، وضعیت اجرای طرح های پتانسیل یابی معدنی توسط مجریان بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر