با حضور صالحی مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو برگزار شد:

برگزاری نشست مشترک مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه ایمیدرو

عصر معدن- مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو خواستار تعامل بیشتر مدیران منابع انسانی شرکت ها، مجتمع ها و طرح های تابعه سازمان در استراتژی جذب و توسعه منابع انسانی شد.;

برگزاری نشست مشترک مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، مهدی صالحی در نشستی با مدیران منابع انسانی شرکت ها و مجتمع ها و طرح های تابعه اظهار کرد: مدیران منابع انسانی با همفکری و تعامل و ترسیم نقشه راه و در حوزه منابع انسانی می توانند بازوی موثر و توانمندی برای مدیران بالا دستی در رعایت قوانین و مقررات و اجرای برنامه ها، استراتژی های سازمان باشند که نتیجه آن کاهش و رفع بندها و ایرادات دستگاه های نظارتی است.

    وی درخصوص فرایند تامین نیروی انسانی افزود: هنر مدیران منابع انسانی همیاری در اجرای سیاست ها و آگاه سازی مدیران واحد ها از چگونگی انجام فرایند تامین نیرو انسانی با رعایت قوانین و مقرارت گزینش، اخذ مجوز از کمیته جذب سازمان ، الزام در انجام آزمون یا مصاحبه تخصصی در تامین نیروهای متخصص و باتجربه است.

    وی همچنین بر لزوم اخذ به موقع تائیدیه صلاحیت های لازم از واحد حراست و هسته گزینش و همچنین فرایند صحیح جذب و به کارگیری نیروی انسانی تاکید و خاطر نشان کرد: این امر به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق کارکنان، انجام می گیرد.

    صالحی با اشاره به قانون منع بکار گیری بازنشستگان تاکید کرد: با توجه به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای به کار گیری نیروهای جوان، از مدیران منابع انسانی انتظار می رود توجه ویژه به اجرای بازنشستگی به موقع افراد واجد شرایط شود و روش بازنشستگی آنان بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی انجام گیرد.

    مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو اظهار داشت: یکی از تاکیدات رئیس هیات عامل، متعادل سازی مباحث رفاهی کارکنان شرکت ها و واحد های تابعه است که اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته و این موضوع باید متناسب با درآمد، امکان تامین منابع مالی لازم، با اولویت در دستور کار مدیران منابع انسانی شرکت ها و واحد های تابعه قرار گیرد.

    وی دربخش دیگری از سخنانش به ماده 5 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه ایمیدرو (به عنوان سازمان توسعه ای) مشمول قانون مذکور است، آگاهی مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه در شمول یا عدم شمول قوانین و مقررات مربوطه در حوزه منابع انسانی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

    در این نشست که صبح دیروز انجام شد موضوعات و مباحث حرفه ای و تخصصی در حوزه منابع انسانی مطرح و سایر سئوالات تخصصی مدیران منابع انسانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر