مدل مدیریتی ایمیدرو چگونه اجرایی شد

عصر معدن- محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: این سازمان مدل "پایش حوزه تولید و توسعه" را طراحی و با هدف نظارت دقیق، اجرایی کرده است. سپهر تاکید کرد: این مدل از زمان تصدی مسوولیت از سوی دکتر غریب پور، ارایه شد.;

مدل مدیریتی ایمیدرو چگونه اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سپهر با اشاره به اینکه به رغم مشکلات ناشی از تحریم، کمبود ارز و اخیرا کرونا، این سازمان با مدل نظارتی خود، مانع انحراف در اهداف تولید و توسعه شده است، تصریح کرد: از اواخر سال 97 مدل پایش در ایمیدرو طراحی و از ابتدای سال 98 به اجرا درآمد.

    وی با بیان اینکه مسوولیت پایش در ایمیدرو بر عهده دکتر عباس نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل سازمان است، افزود:‌ به طور کلی پایش دو محور کلی "تولید" و "توسعه" را دربرمی گیرد اما به اقتضای زمان، موضوعات استراتژیک و اساسی دیگری همچون بومی سازی در این مدل جای می گیرند.
    سپهر تصریح کرد، خوشبختانه دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان بخوبی این مدل را پیاده کرده و فرایند مبتنی بر پایش شامل نظارت بر تولید واحدهای در حال بهره برداری و همچنین طرح های توسعه است.
    مدیر روابط عمومی ایمیدرو درباره تعداد جلسات پایش در ایمیدرو گفت: به طور متوسط روزانه 2 پایش در این سازمان برگزار می شود ‌و تعداد جلسات آن در ماه به طور متوسط به 40 تا 50 جلسه می رسد.
    وی اظهار داشت: هر حوزه، کمیته پایش جداگانه دارد و در آن تصمیم گیری های کلان برای رفع مشکلات اتخاذ می شود و در کنار پیگیری های معمول توسط معاونت و مدیریت های تخصصی، به عنوان تکمیل کننده نظارت ها به اجرا در می آید.

    نقش پایش در راه اندازی 3.2 میلیارد دلار طرح
    سپهر تاکید کرد:‌چنانچه کمیته های پایش وجود نداشت، ایمیدرو نمی توانست راهبری خود را به درستی انجام دهد در حالی که سال گذشته با این مدل، 3.2 میلیارد دلار طرح (با مشارکت بخش خصوصی) ‌در سراسر کشور راه اندازی شد.
    وی تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلات متعدد خارجی و داخلی مواجه است، طرح آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین واحد تولید شمش آلومینیوم در کشور و همچنین کنسانتره مبارکه در سنگان،‌ راه اندازی شد.
    وی افزود: طرح های دیگر همچون الکترود گرافیتی و بندر پارسیان که امسال افتتاح می شوند، با مدل پایش، جان گرفتند و علاوه بر این احیای مستقیم قائنات که به دلایلی دچار وقفه طولانی شده بود، احیا و فعال شد.
    مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: پایش طرح های استانی نیز سبب برطرف کردن موانع اجرا و راه اندازی طرح ها شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر