رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

تامین آب صنایع غرب بندرعباس با استفاده از پساب شهری

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و تامین نیاز آب صنایع این شهر، پروژه انتقال پساب تصفیه خانه بندرعباس را به عهده خواهد گرفت، افزود: در این پروژه ، پساب شهر بندرعباس تصفیه می شود و برای شیرین سازی، به منطقه ویژه خلیج فارس انتقال می یابد. به گفته دکتر غریب پور، از این روش آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس تامین خواهد شد.;

تامین آب صنایع غرب بندرعباس با استفاده از پساب شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، خداداد غریب پور افزود: تحقق ایجاد ظرفیت تولید ١۰ میلیون تن فولاد و افزایش سرمایه گذاری ها در منطقه خلیج فارس موجب شده تا اجرای این پروژه هرچه زودتر انجام شود.

    وی با بیان اینکه ظرفیت آبرسانی این پروژه ٨٥ هزار مترمکعب در روز است، گفت: خط انتقالی در نظر گرفته شده به طول 22 کیلومتر است و با اجرای این پروژه، آب غرب بندعباس از منطقه ویژه خلیج فارس تامین می شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی آب شیرین کن، انشعابات دیگر قطع خواهد شد و از این پس صنایع از پساب فوق استفاده خواهند کرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با این طرح، مشکلات محیط زیستی بندرعباس حل می شود و آب به چرخه تولید باز خواهد گشت، اعلام کرد: در حقیقت منطقه ویژه خلیج فارس تامین کننده آب در غرب بندرعباس خواهد شد.

    وی افزود: مشاور این پروژه جذب شده و پیشنهاد اولیه از سوی منطقه خلیج فارس به سازمان ایمیدرو ارایه شده است. به گفته غریب پور، به زودی قرارداد طرح با سرمایه گذار منعقد خواهد شد و طی ماه های آتی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر