با حضور نمایندگان ایمیدرو، جهاد دانشگاهی و فولاد اکسین انجام شد؛

برگزاری نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک

عصر معدن- نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک با حضور نمایندگان ایمیدرو، جهاد دانشگاهی واحدهای تهران و مشهد و شرکت فولاد اکسین خوزستان در ایمیدرو برگزار شد.;

برگزاری نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، حسن یونسیان، مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی در جلسه کارگروه فنی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک گفت: این نوع ورق – که مورد نیاز صنعت نفت است- تاکنون وارداتی بوده و ایمیدرو با توجه به ظرفیت های موجود کشور، درصدد بومی سازی این محصول است.

    وی ادامه داد: با بومی سازی و ساخت ورق یاد شده، بخش قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.
    تشکیل کمیته فنی برای تبدیل موافقت نامه به قرارداد
    یونسیان تصریح کرد: هماهنگی مناسبی بین اعضای زنجیره تولید (شرکت های فولاد مبارکه، فولادکسین و فولاد اسفراین) و جهاد دانشگاهی شکل گرفته و به زودی با تشکیل کمیته فنی متشکل از این اعضا، به زودی موافقت نامه منعقد شده بین اعضا، به قرارداد تبدیل می شود.
    وی افزود: در این جلسه، شرکت فولاد اسفراین برای تولید تختال مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد. همچنین، بررسی مشخصات فنی ورق فولادی و تهیه پروپزال فنی و مالی پیشنهادی برای ارائه به وزارت نفت آغاز شده و امیدواریم با تکمیل آن توسط اعضا، طی 2 هفته آینده برای تایید نهایی به این وزارتخانه ارسال شود. مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی سازی درباره کاربردهای تخصصی ورق های فولادی کرایوژنیک خاطرنشان کرد: این نوع ورق، در ساخت مخازن ذخیره و تحت فشار اکسیژن، نیتروژن و سایر گازهای مایع شده (نظیرLNG و LPG) به کار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر