غریب پور در آیین امضای ۵ تفاهم نامه همکاری بین شرکت های معدنی و هپکو مطرح کرد:

توسعه همکاری های بخش معدن و هپکو

برنامه ساخت ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی مورد نیاز شرکت های معدنی توسط هپکو

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر توسعه همکاری های شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی و شرکت هپکو با راهبری ایمیدرو، گفت: در گام نخست همکاری ها، ساخت ۷۰۰ ماشین آلات راه سازی توسط هپکو تا سال آینده انجام خواهد شد و در برنامه بلندمدت ساخت ماشین آلات معدنی توسط این تولیدکننده باسابقه برنامه ریزی شده است.;

توسعه همکاری های بخش معدن و هپکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور عصر امروز در "آیین امضای 5 تفاهم نامه همکاری بین شرکت های معدنی و هپکو" که با حضور مدیران عامل هپکو و شرکت های بزرگ معدنی برگزار شد، افزود: با حضور شرکت های بزرگ معدنی در این تفاهم نامه ها، هپکودوباره احیا خواهد شد.

    وی گفت: ایمیدرو به ماموریت خود که حمایت از شرکت هپکو بود، جامه عمل پوشاند و به نقشی که قرار بود چه در قالب سهامدار و چه در قالب همکاری ایفا کند، عمل کرد.

    غریب پور افزود: در حال حاضر دوسوم عملیات معدنکاری حوزه سنگ آهن، 60 درصد معدنکاری در حوزه مس و تولید، 30 درصد فولاد کشور توسط شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی همچون مبارکه، چادرملو، گل گهر و ملی مس انجام می شود.

    وی گفت: این شرکت ها که در قالب تفاهم نامه های فوق، در کنار هپکو قرار می گیرند، نقش مهمی را در بازگشت هپکو به تولید ایفا خواهند کرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن قدردانی از همکاری شرکت های بزرگ با هپکو، گفت: آماده شدن شرایط برای امضای 5 تفاهم نامه بین شرکت ها و هپکو، حاصل برگزاری 7 جلسه مهم و اساسی بود.

    غریب پور افزود: مدیران شرکت های معدنی و هپکو با هدف ارزیابی توانمندی ها، طی 50 روز بازدیدهای متقابلی از شرکت های یکدیگر داشتند.

    فعالسازی بخش مهندسی هپکو
    وی عنوان کرد: شرکت هپکو از ظرفیت مهندسی بالایی برخوردار است و می تواند بخش مهندسی فعالی داشته باشد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توانایی ساخت پاتیل سرباره و ارایه خدمات در پروژه نورد گرم 2 مورد درخواست شرکت مبارکه و همچنین تعمیر دامپتراک 35 تنی گل گهر گواه این مدعا است.

    گفتنی است، بعدازظهر امروز شرکت های ملی مس، مبارکه، چادرملو و گل گهر، صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و خانه معدن ایران 5 تفاهمنامه همکاری با شرکت هپکو، امضا کردند.
    سند فوق قرار است با راهبری ایمیدرو و تمرکز بر فروش محصولات و خدمات هپکو به غول های معدنی اجرایی شود.

    این تفاهم نامه ها متمرکز بر رویکرد حمایتی ایمیدرو و این شرکت ها مبنی بر خرید محصولات و خدمات از این تولید کننده با سابقه است.
    در چهارتفاهم نامه فوق "بومی سازی" رویکرد اصلی بین طرف های این همکاری خواهد بود.

    همچنین تفاهم نامه دیگری بین صندوق بیمه معدن (وابسته به ایمیدرو) و خانه معدن ایران با شرکت هپکو در زمینه تامین ماشین آلات مورد نیاز معدنکاران امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر