دکتر خداداد غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد:

راه اندازی مرکز استارتاپ ایمیدرو تا پایان آذر

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از راه اندازی مرکز استارتاپ این سازمان تا پایان آذر خبر داد.;

راه اندازی مرکز استارتاپ ایمیدرو تا پایان آذر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:

    مرکز استارتاپ ایمیدرو با هدف جذب ایده های نوین توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و می تواند همگام با توسعه دانش و فناوری ها، در این بخش ایفای نقش کند.

    وی افزود: دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند در این مرکز فعالیت کنند.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، ایمیدرو امسال در حوزه بودجه پژوهشی رشد 50 درصدی و در حوزه آموزشی رشد 100 درصدی داشته است.

    وی تاکید کرد: توسعه اکتشافات، ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه های این سازمان است که دانشگاه ها برای پیشبرد این برنامه ها، می توانند را ایمیدرو یاری کنند.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان، فعال سازی معادن غیر فعال را در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، را در برنامه قرار داده است، تصریح کرد: حدود 4 هزار معدن کوچک غیر فعال در کشور وجود دارد که تاکنون 55 معدن فعال شده است.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره بهره وری گفت: تاکید داریم که در جشنواره امسال، موضوع بومی سازی و توجه به فناوری و دانش روز نیز ملاک ارزیابی ها قرار گیرد.

    تلاش برای اجرای طرح های اثرگذار با ایمیدرو

    احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم با اشاره به شروع همکاری ها میان این دانشگاه و ایمیدرو، گفت: باید تلاش کنیم طرح های اثرگذار با این سازمان داشته باشیم.

    وی افزود: این سازمان بودجه مناسبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می توانند با تدوین طرح های تحقیقاتی موثر، از این بودجه استفاده کنند.

    معتمدی خاطرنشان کرد: این دانشگاه براساس قراردادی که با اتاق بازرگانی تهران دارد، درحال پیگیری پروژه های مختلف از جمله پروژه های معدنی است.

    بنا به این گزارش، براساس تفاهم نامه مذکور، قرار است جشنواره بهره وری در حوزه صنایع معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر