غریب پور در نشست با معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد:

راه اندازی صندوق پژوهش فولاد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر تولید دانش در پروژه های تکرارپذیر تاکید کرد.;

راه اندازی صندوق پژوهش فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که به همراه فولادگر نماینده مجلس و سبحانی رییس انجمن فولاد در نشستی با ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور سخن می گفت،‌ تصریح کرد: تاکنون ده ها کارخانه فولاد، سیمان، پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ در کشور ایجاد شده و برای هر کدام جداگانه دانش فنی خریداری شده است.

    وی با بیان این پرسش که چه زمانی باید این هزینه های میلیون دلاری ادامه پیدا کند، اظهار داشت:‌ تولید دانش در اولویت است و ساخت تجهیزات، آخرین حلقه از تولید دانش محسوب می شود.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به توانمندی شرکت های داخلی در طراحی و ساخت کارخانه های آهن اسفنجی ایرانی (پِرِد) یادآور شد:‌ شرکت های که طی سال های متمادی پروژه های متعددی در زنجیره معدن و صنایع معدنی ایجاد کرده اند قابلیت بالایی برای تولید دانش دارند.

    وی تاکید کرد: به زودی در یک برنامه،‌ شرکت های ایی پی سی (EPC) را دعوت می کنیم تا مسیر تولید دانش در بخش معدن و صنایع معدنی ترسیم شود.

    254 شرکت دانش بنیان

    به گفته غریب پور، 254 شرکت دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور وجود دارند و در طرف مقابل نیز مقابل شرکت های بزرگ از جمله فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، ملی مس و ... آماده همکاری با مجموعه های دانش بنیان هستند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: عمده شرکت های دانش بنیان، در حوزه فولاد کار کرده اند در صورتی که سالانه 1.5 میلیارد تن، از معادن کشور استخراج انجام می شود و این امر نشان می دهد حوزه معدن ظرفیت عظیمی در تولید علم دارد.

    غریب پور با تاکید بر اینکه در همه بخش ها به شرکت های دانش بنیان نیاز داریم، گفت: وب سایت "توانیران" در راستای توسعه توانمندی های کشور راه اندازی شده و نیازمندی های بخش معدن و صنایع معدنی را اعلام کرده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به همکاری های این سازمان با جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان هاب دانشگاهی، ظرفیت مناسبی برای تولید دانش دارد.

    وی افزود: ایمیدرو با همکاری دانشگاه شریف، تهران و امیرکبیر در حال راه اندازی استارت اپ معدنی هستیم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو به واگذاری طرح های بزرگ به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش های پایین دستی،‌ در اکتشاف نیز کنسرسیوم بزرگ با حضور شرکت های خصوصی ایجاد کرده ایم.

    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، صندوق جسورانه در اکتشاف طراحی شده و به زودی راه اندازی می شود.

    راه اندازی صندوق پژوهش فولاد و رونمایی از اطلس ملی فولاد

    غریب پور خبر داد که شامگاه سه شنبه در انجمن تولیدکنندگان فولاد، صندوق پژوهش فولاد راه اندازی و در عین حال از اطلس ملی فولاد نیز رونمایی شد.

    وی همچنین گفت: یونیدرو شرکت مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران است که در حوزه تولید دانش فعالیت دارد.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین اظهار داشت: تمرکز ایمیدرو بر روی اکتشاف، فراوری، پسماند و باطله ها ...است.

    غریب پور تاکید کرد: اینوماین، جشنواره ای برای معرفی ایده های نوآورانه در حوزه معدن است و در پاییز امسال دومین دوره آن برگزار می شود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو به برنامه دیگر این سازمان در مدیریت سود انباشته شرکت ها برای تامین مالی طرح ها اشاره کرد و گفت: با مدیریت ایمیدرو و‌ همکاری شرکت ها، افزایش سرمایه فقط در دو شرکت ملی مس و مبارکه به مرز 17 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر