غریب پور در نشست کارگروه طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس خبر داد:

ارائه راهکارهای کلینیکی برای ۱۰۳ معدن کوچک مقیاس

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از ارائه راهکارهای کلینیکی و عملیاتی برای فعال سازی و توسعه ۱۰۳ معدن کوچک مقیاس خبر داد.;

ارائه راهکارهای کلینیکی برای ۱۰۳ معدن کوچک مقیاس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در نشست کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی با سرعت مناسبی در حال اجراست و قرار است تا پایان امسال، 150 معدن فعال شود.

    وی ادامه داد: کارگروه طرح یاد شده، تاکنون 11 استان را با حضور اعضای شورای هماهنگی طرح مورد پوشش قرار داده و در حال حاضر 10 معدن در راستای طرح مذکور به صورت نهایی فعال شده است. برای استان های دیگر نیز برنامه ریزی برای حضور اعضای شورای هماهنگی تدارک دیده شده تا تصمیمات لازم در محل و با تسریع در اقدام صورت پذیرد.

    تاکید بر تامین اعتبار طرح توسط صندوق بیمه معدنی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه اولویت کشور، اشتغال، تولید و رونق اقتصادی است، تصریح کرد: فعال سازی معدن در هر منطقه، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در آن منطقه، توسعه صادرات و ارز آفرینی را نیز برای کشور به همراه دارد.

    وی ادامه داد: طبق مصوبه انجام شده، تامین اعتبار طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، وظیفه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است. ایجاد زیرساخت های لازم برای معادن مشمول این طرح نیز از طریق طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، صورت خواهد گرفت.

    غریب پور با اشاره به ضرورت حضور شرکت های استارتاپی در توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: اکنون بیش 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که به نظر می رسد بیش از 200 شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه معدن فعالیت کنند.

    وی ادامه داد: در آینده نزدیک، از این شرکت ها برای حضور در نشست ایمیدرو دعوت خواهد شد و امیدواریم بتوانیم زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان را برای ایجاد تحولی نو در بخش معدن کشور فراهم کنیم.

    اجرای 7 اقدام عملیاتی برای اجرای طرح

    وجیه ا... جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این جلسه با اشاره به 7 اقدام عمده عملیاتی انجام شده برای معادن مشمول طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: این راهکارها شامل «معرفی به سرمایه گذار»، «معرفی برای تست تکنولوژی، «معرفی به سازندگان تجهیزات فرآوری» و «معرفی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای اعطای تسهیلات» است.

    وی افزود: اقدامات دیگر مشتمل بر «رفع مشکلات اداری معادن با همکاری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه از طریق اختیارات شورای عالی معادن»، «معرفی معادن به طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی برای انجام مطالعات و اجرا» و «اعزام گروه های تخصصی برای بازدید از معادن و ارائه راهکار فنی و معرفی به مشاور» است.

    رونمایی از سایت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس

    در این نشست، از وب سایت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس رونمایی غیر رسمی شد. رونمایی رسمی از این وب سایت نیز امروز سه شنبه 16 مهر با حضور نمایندگان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام می شود.

    صاحبان معادن کوچک مقیاس برای مشمولیت از حمایت های این طرح، می توانند با ورود به لینک WWW.SSMINES.GOV.IR، اطلاعات معدن خود را ثبت کنند تا پیگیری های لازم از سوی کارشناسان و در نهایت، تصمیم گیری صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر