نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد:

خوش بینی به روند افزایشی طلا از حرارت افتاد

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت همچنان به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند با این حال از شور و حرارت آنها کاسته شده بود و شماری عقب نشینی این فلز ارزشمند پس از صعود به بالاترین قیمت هفت سال اخیر را پیش بینی کردند.;

خوش بینی به روند افزایشی طلا از حرارت افتاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در نظر سنجی دو هفته گذشته 100 درصد و 92 درصد از تحلیلگران و معامله گران بازار نسبت به روند افزایشی قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند.

    اما در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل 47 درصد به افزایش قیمت طلا، شش نفر معادل 40 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل 13 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 1683 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، 1144 نفر معادل 68 درصد افزایش قیمت طلا و 305 نفر معادل 18درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و 234 نفر معادل 14 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. این پیش بینی تا نیمه اول هفته گذشته درست بود اما بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه 32 دلار و 90 سنت معادل 1.9 درصد کاهش یافت و در 1698 دلار و 80 سنت بسته شد و برای کل هفته 3.1 درصد کاهش نشان داد.

    فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوپرز به کیتکونیوز گفت: بهای معاملات طلا در هفته آینده باید بهبود پیدا کند و قیمت در محدوده 1700 دلار از حمایت برخوردار است. وی که پیش بینی کرده هر اونس طلا تا پایان سال 2020 به 2000 دلار صعود می کند، در ادامه افزود: طلا پس از این که برخی از معامله گران به بازار سهام برگشتند، موقتا به پایین 1700 دلار سقوط کرد. اگر بازارهای سهام ضعیف شوند، معامله گران دوباره به سوی داراییهای امن برمی گردند و قیمت طلا بالا می رود.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز هم پیش بینی کرد قیمت طلا با وجود عملکرد ضعیفی که هفته گذشته تحت تاثیر رشد ارزش دلار داشت، بهبود پیدا می کند زیرا دولتهای جهان برای پشتیبانی از احیای اقتصادی به تزریق نقدینگی ادامه می دهند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز نمودارهای فنی را کاملا مثبت ارزیابی کرد.

    اما شماری از تحلیلگران کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی در این باره گفت: قیمت طلا اندکی سریع افزایش پیدا کرده است و با توجه به بهبود بازارهای سهام به دلیل خوش بینی به گشایش اقتصاد آمریکا، در آستانه عقب نشینی قرار دارد. با این حال عوامل بنیادین برای روند افزایشی طلا در بلندمدت مثبت مانده اند.

    شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ هم پیش بینی کرد که هر اونس طلا در کوتاه مدت تا مرز 1675 دلار عقب نشینی خواهد کرد. بیماران کرونایی به داروی آزمایشی جدید واکنش مثبتی نشان داده‌اند و این امر به روند بهبود اخیر بازارهای سهام کمک کرده است.

    کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز در خصوص روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و به این موضوع اشاره کرد که طلا برای حفظ روند افزایشی اخیر خود شرایط دشواری داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر