معادنی که تبدیل به خوراک و لباس می شوند

عصر معدن- از زمان های بسیار دور طلا به دلیل جذابیت و زیبایی های خاصی که دارد مورد توجه بشر قرار گرفته و بیشتر برای ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما با گذر زمان و آشنایی بیشتر انسان با ویژگی‌های طلا همچون مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و شکل پذیری مناسبش، از این فلز ارزشمند برای ساخت برخی وسایل شخصی و حتی خوراکی‌های خاص استفاده می‌شود. در این گزارش با ۱۰ مورد از این محصولات خاص آشنا می‌شوید.;

معادنی که تبدیل به خوراک و لباس می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵:۰۰

    کفش طلایی
    کفش طلا توسط یک طراح ایتالیایی به نام آلبرتو موریتی وارد بازار شد. این کفش که جنس آن از مخمل پوشیده شده، دارای طلای 24 عیار است و کامرون دیاز بازیگر هالیوودی از جمله افرادی است که از این کفش خریده است. 

    کاج کریسمس از جنس طلا

    گرانترین درخت کریسمس دنیا ابتکار یک طراح ژاپنی به نام گانزا تانکاست. ارتفاع این درخت کاج در حدود 2/5متر بوده و وزنی معادل با 12 کیلوگرم طلای خالص برای ساخت آن استفاده شده است. از 60 تکه طلا به شکل قلب در ساخت این درخت کریسمس استفاده شده و یک تیم 15 نفره به مدت 4/5 ماه فعالیت مداوم برای ساخت این درخت داشته اند.

    پنیر طلایی
    یک شرکت تهیه غذا در انگلستان نیز در اقدامی جالب گرانترین پنیر دنیا را با پوششی از ورقه‌های طلای قابل خوردن تهیه کرده است.

    بستنی طلایی
    وانیل ماداگاسکار، کاکائو ونزوئلا و ورقه های طلایی مواد تشکیل دهنده گرانترین بستنی دنیا را تشکیل می‌دهند. نکته جالب اینجاست که باید سفارش  بستنی  48 ساعت زودتر انجام شود تا بستنی در زمان مشخص و به وقت آماده شود.

    تابوت طلایی

     تابوتی از جنس طلا نیز توسط شرکت ایتالیایی به نام آرت فیونیرال  در سال 2010 با استفاده از طلای خالص 24 عیار ساخته شد.

    لیموناد با تکه های طلا

    لیموناد جزو نوشیدنی های پرطرفدار در دنیاست. جالب اینجاست که در یک حرکت جالب، نوشیدنی از تکه های طلایی 24 عیار تهیه شده و کسانی که به این نوشیدنی علاقه دارند، می توانند لیمونادی با طعم طلا را نیز تجربه کنند.

    مداد طلایی

    ساخت یک مداد از جنس طلا ی 24 عیار توسط یک طراح کره ای به نام دایسوتگ کیم، نیز یکی دیگر از نشانه های علامقه مندی به طلا در جهان است.

    لباسی از جنس طلا

    یک پیراهن طلایی به یک مرد هندی به نام داتا فیوج تعلق داشت. او در سال 2013 برای ساخت این لباس 14000 یورو هزینه کرد و یک تیم 15 نفره حدود 2 هفته و روزی 6 ساعت برای ساخت آن وقت صرف کردند. البته این مرد هندی در سال 2016 در یک مهمانی به ضرب چاقو کشته شد.

    قرص طلا

    در تهیه قرص های طلایی از الیاف طلای خالص استفاده شده است. طراح این قرص در اظهارنظر عجیبی گفته است، خوردن این قرص‌ها باعث می شود تا غذای درون معده به طلا تبدیل شود.

    کاغذ طلایی

    کاغذ توالت نیز یکی دیگر از محصولاتی است که از طلا برای تولیدش استفاده شده است؛ آنهم طلای 22 عیار.  این محصول ساخته کشور استرالیاست.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر