بازدید استاندار خراسان جنوبی از معدن طلای خوسف

عصر معدن- استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به خوسف از معدن اکتشاف طلای شادان این شهرستان بازدید کرد.;

بازدید استاندار خراسان جنوبی از معدن طلای خوسف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف روز یکشنبه در این بازدید گفت: پروانه بهره‌برداری این معدن 27 میلیون تن با عیار 55 صدم سی پی ام است.

    داوود رئیسی افزود: در این ارتباط یک بخش سیستم پرستیژ و بخش رگی پر عیار در برنامه پنج ماه قابل اکتشاف است.

    وی بیان کرد: اکنون 15 نفر نیروی بومی در این منطقه مشغول کار هستند و همچنین حفاری 22 هزار متر توسط افراد خارجی انجام شده است.

    نماینده شرکت سرمایه گذار معدن طلای شادان خوسف اظهار داشت: پروژه سخت و زمان‌بر است اما زمینه ایجاد اشتغال مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم یکهزار نفر را در صورت بهره برداری فراهم خواهد کرد.

    وی عنوان کرد: به صورت پایلوت از رگه‌های پر عیار معدن فرآوری طلا انجام خواهد شد که عملیات واحد فرآوری تا یک ماه دیگر آغاز  می‌شود.

    رئیسی یادآور شد: نخستین شمش طلای معدن شادان پیش‌بینی شده است تا پایان سال تولید شود.

    وی گفت: سرمایه گذار این معدن شرکت «کارند صدر جهان» است و تاکنون تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده است، همچنین خط برق 400 کیلوولت نیز به زودی تامین خواهد شد.

    مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف افزود: ظرفیت کارخانه فرآوری طلای شادان نیاز به طرح مطالعاتی دارد چراکه از چند صد هزار تا چند میلیون تن بر مبنای تناژ امکان جابه جایی دارد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اول مرداد امسال به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون پنج محدوده معدنی طلا در استان شناسایی شده و فرآوری این نوع ماده معدنی در دستور کار قرار گرفته است.

    داود شهرکی افزود: کارخانه استحصال طلا با سرمایه‌گذاری بیش از 80 میلیارد تومان در حوزه شهرستان‌های نهبندان و خوسف به زودی احداث می‌شود.

    استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در سفری 2 روزه وارد خوسف شد و ضمن بازدید از چند مجتمع کشاورزی و واحد تولیدی در این شهرستان با مردم روستاهای مختلف نیز دیدار کرد.

    معتمدیان از کارخانه در حال ساخت چدن خوسف و معدن قلعه زری نیز بازدید و روند فعالیت این دو مجموعه صنعتی را از نزدیک بررسی کرد.

    وی از دی ماه سال گذشته تا امروز به 11 شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر