افزایش تولید سالانه طلا در ترکیه به ۱۰۰ تن

عصر معدن- وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد تولید سالانه طلا را در پنج ساله آینده به ۱۰۰ تن یا بیشترتو افزایش دهد.;

افزایش تولید سالانه طلا در ترکیه به ۱۰۰ تن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، فاتح دونمز در مصاحبه با بلومبرگ اچ تی اظهار کرد: ترکیه در سال 2020 حدود 42 تن طلا تولید کرده بود که رکورد بالایی بود و در سال 2021 به میزان بیشتری تولید خواهد کرد. هدف واقعی افزایش تولید به 100 تن یا بیشتر در پنج سال آینده است. ترکیه قصد دارد جزء یکی از 10 کشوری باشد که بیش از 100 تن طلا در سال تولید می کنند.

    طبق آمار رسمی، ترکیه سال گذشته میلادی مجموعا 219.43 میلیارد دلار واردات داشت که از این میزان، 26.6 میلیارد دلار واردات طلا بود که حدود دو برابر نسبت به سال 2019 افزایش داشت.

    مردم ترکیه در سالهای اخیر و به خصوص از زمان افت شدید ارزش لیره در پاییز، به خرید ارزهای خارجی و طلا پرداخته اند و طبق آمار بانک مرکزی ترکیه، ذخایر غیرلیره خود را ماه جاری به رکورد 236 میلیارد دلار رساندند.

    به گفته وزیر انرژی ترکیه، واردات طلای این کشور بسیار بالاست و همه این واردات در بخش جواهرات استفاده نمی شود بلکه ابزار حفظ دارایی است. برای کاهش واردات باید افزایش تولید را تضمین کنیم تا روی کسری حساب جاری تاثیر منفی نداشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی ترکیه اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود ترکیه 18 معدن طلای فعال دارد و 20 معدن دیگر در آستانه آغاز تولید هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر