خرید سکه با کارت هدیه ممنوع

عصر معدن- در سال‌های گذشته بارها بحث وکیوم سکه‌های طلا مطرح شده است اما همچنان سرانجام خاصی برای این وضعیت وجود ندارد و خریداران سکه دچار مشکلات متعدد می‌شوند. محمدکشتی‌آرای، عضو هیات رئیسه اتحادیه طلافروشان در این زمینه تاکید دارد بهتر است سکه بدون وکیوم خریداری شود.;

خرید سکه با کارت هدیه ممنوع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، اگرچه نرخ سکه و ارز هر روزه به طور رسمی اعلام می‌شود اما گذری به بازار سکه‌فروشان گویای آن است که بر خلاف تصور قیمت واحدی در این بازار وجود ندارد و گاه حتی تا بیش از 50 هزار تومان برای هر سکه بهار آزادی اختلاف قیمت مشاهده می‌شود. فروشندگان هم در پاسخ به این سوال که چگونه قیمت یک سکه در یک روز در چند واحد تا این اندازه متفاوت می‌شود، تنها این پاسخ را می‌دهند که اگر نمی‌خواهید می‌توانید از واحدهایی که قیمت پایین‌ترین اعلام می‌کنند، خرید کنید.

    عضو هیات رئیسه اتحادیه طلافروشان در پاسخ به این سوال که چرا که به گرانفروشی‌های سکه رسیدگی نمی‌شود، گفت: واحدهای مجازی که تحت پوشش اتحادیه هستند، از نظر قیمت قابلیت رسیدگی و نظارت دارند بر این اساس اگر فردی دچار مشکل گرانفروشی شود، در صورتی که سکه خود را از طلافروشی‌های تحت نظارت اتحادیه طلافروشان خریداری کرده باشد، امکان پیگیری موضوع وجود خواهد داشت. اما به هر حال برخی واحدها تحت پوشش اتحادیه ما نبوده و یا صرافی‌ها اعضای مجموعه ما محسوب نمی‌شوند.

    چرا سکه فاکتور ندارد؟

    محمدی کشتی آرای درباره اینکه از گذشته مرسوم بوده برای خرید سکه فاکتوری ارائه نشود. در چنین شرایطی چگونه می‌توان برای پرداخت هزینه‌ای که افراد می‌پردازند پشتوانه داشت؟ توضیح داد: سکه از گذشته و دوران ارزانی هم فاکتور نداشته است، حال نیز چنین فاکتوری برای خرید در این بخش وجود ندارد.

    وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط اگر سکه خریداری شده، تقلبی باشد خریدار چگونه می‌تواند حقوق خود را پیگیری کند؟ اظهار کرد: ما بارها خطاب به خریداران اعلام کرده‌ایم که خرید خود را از واحدهای مجازی که دارای جواز فعالیت هستند و جواز خود را در معرض دید قرار داده‌اند؛ خرید کنند در چنین شرایطی هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما برخی واحدهای متفرقه، اجاره‌ای و ... نیز هستند که ممکن است خرید از آنها مشکلاتی برای مردم ایجاد کند. بر همین اساس همچنان تاکید و توصیه ما به مردم آن است که برای خرید به واحدهای صنفی مجاز مراجعه کنند.

    خرید سکه با کارت هدیه ممنوع

    نکته دیگری که ممکن است افراد  به هنگام خرید سکه از صرافی‌ها مشاهده کنند لزوم دریافت کارت شناسایی معتبر است. علاوه بر این از پذیرش کارت‌های بانکی که به نام فرد نیست، امتناع شده و کارت‌های هدیه نیز مورد قبول وارد نمی‌شوند.

    کشتی آرای درباره این موضوع اعلام کرد معمولا به دلیل قوانینی که در حوزه پولشویی اعمال شده، صرافی‌ها پیش از خرید کارت شناسایی افراد را چک می کنند و یا برای دریافت کارت هدیه مدارک لازم را از مشتریان  دریافت می‌کنند.

    عضو هیات رئیسه اتحادیه طلافروشان در ارتباط با بحث وکیوم سکه‌ها نیز توضیح  داد: شاید بتوان گفت که برای وکیوم کردن سکه هیچ قانونی وجود ندارد که بر اساس آن گفته شود حتما سکه باید وکیوم شده تحویل گرفته شود. این موضوع در واقع ابتکار شخصی واحدهای فعال است چرا که در اصل سکه باید باز و قابل کنترل باشد. بر همین اساس توصیه ما به مردم آن است که بهتر است سکه‌ها را بدون وکیوم خریداری کنند تا قابل کنترل باشند.

    وی در عین حال تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر فروش سکه تقلبی به اتحادیه طلافروشان ارائه نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر