آنالیز طلا تنها در ۱۰ دقیقه

عصر معدن- شرکت کرایسوس فناوری جدیدی برای آنالیز فوتونی ارائه کرده است.;

آنالیز طلا تنها در ۱۰ دقیقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر معدن»، فناوری آنالیز فوتونی که پیشتر معرفی شده بود، کاربرد مهمی در صنعت معدن طلا ایفا خواهد کرد. این فناوری که توسط  مرکز تحقیقاتی CSIRO ایجاد و تحت برند شرکت کرایسوس ارائه می‌شود، می‌تواند مدت زمان آنالیز نمونه‌های معدنی طلا را از 48 ساعت به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهد. شرکت حفاری استرالیا، Ausdrill، نیز در این فناوری سرمایه‌گذاری کرده و به رشد آن کمک می‌کند.
    این روش علاوه بر سرعت بسیار بالا و دقت بالاتر از روش متداول آنالیز توسط شعله، عملیات آماده‌سازی نمونه را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.
    ChrysosTM PhotonAssay یک رویکرد منحصر به فرد برای تحلیل مواد فراهم می‌کند. این امر به نمونه‌هایی با اشعه ایکس با انرژی بالا برخورد می‌کند و باعث تحریک کوتاه‌ مدت هسته‌های اتمی عناصر هدفمند می‌شود. سپس این هسته هیجان‌زده یک امضای مشخصه را ایجاد می‌کند که می توان آن را تشخیص داد و برای محاسبه عیار فلز استفاده کرد.
    اشعه ایکس با انرژی بالا با استفاده از وسیله‌ای به نام شتاب‌دهنده الکترون تولید می‌شود. accelerators معمولا در واحدهای radiotherapy بیمارستانی به کار می‌رود.
    اشعه ایکس برای تحریک نمونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اشعه‌های گاما نیز بسیار نافذ هستند، به این معنی که نمونه‌های بزرگ را می توان اندازه‌گیری کرد. یک مطالعه عمده واقعی ، مستقل از فرم شیمیایی یا فیزیکی نمونه ، برگردانده می‌شود. یک صخره یا بخشی از هسته را می توان به راحتی به عنوان یک نمونه پودر یا له شده اندازه‌گیری کرد، و راهکارها نیز می‌توانند مستقیما مورد تحلیل قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر