قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا دوباره در روز سه‌شنبه به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت. سرمایه‌گذاران از یک طرف منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند تا سیاست‌گذاری نرخ بهره را تخمین بزنند و از طرف دیگر درگیری‌های خاورمیانه را زیر نظر دارند.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد افزایش به 1976 دلار و 15 سنت رسید.

    سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا پس از افزایش حدود 5 درصدی در روز دوشنبه امروز کاهش یافت و بیش از پیش خطر رکود اقتصاد را به خاطر بالا رفتن هزینه‌های وامگیری افزایش داد.

    اهمیت مسائل ژئوپلیتیکی برای طلا با مقاومت این فلز گرانبها در برابر بالا رفتن سود اوراق قرضه مشخص شده است. هرگاه بازارها بتوانند مسائل ژئوپلیتیکی را هضم کنند، سود اوراق قرضه تبدیل به عامل با اهمیت‌تری خواهد شد.

    همواره از طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بحران‌ها یاد می‌شود. قیمت این فلز گرانبها 9 درصد طی دو هفته گذشته به خاطر نگرانی‌های موجود در مورد جنگ غزه افزایش یافته است. طلا در بیستم اکتبر به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسید.

    تمام توجه سرمایه‌گذاران به جنگ در خاورمیانه معطوف است. رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرده هیچ تصمیمی برای کاهش بمباران نوار غزه ندارد و آماده یک حمله زمینی می‌شود.

    بازارها همچنین منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و شاخص قیمت مصرف کننده هستند که می‌تواند روند سیاست‌های پولی فدرال رزرو را مشخص کند.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 23 دلار و 25 سنت رسید و پلاتین با 0.13 درصد افزایش 899 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر