طلای جهانی در چند قدمی ۲۰۰۰ دلاری

عصر معدن- قیمت طلا امروز (پنجشنبه) به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و دلار اندکی ضعیف‌تر شد در حالی که معامله‌گران نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده را پس از افزایش گسترده نرخ بهره درک کردند.;

طلای جهانی در چند قدمی ۲۰۰۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 11 و 17 دقیقه صبح به وقت شرقی با 7.3 درصد افزایش به 1979 دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.37 درصد افزایش به 1980 دلار رسید.

    فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و تاکید کرد که افزایش 25 واحدی دیگر بر اساس داده‌ها ممکن است در سپتامبر باشد. با این حال، پاول اعلام کرد که دیگر رکود اقتصادی ایالات متحده را پیش‌بینی نمی‌کنند.

    نیکلاس فراپل، رئیس بازارهای نهادی جهانی در ABC گفت: طلا همچنان در یک روند صعودی میان‌مدت تا بلندمدت است.

    شمش به افزایش نرخ های بهره بسیار حساس است، زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند. شاخص دلار به پایین ترین حد خود در روز چهارشنبه نزدیک شد و رشد شمش را محدود کرد.

    انتظار می‌رود که ایالات متحده تولید ناخالص داخلی را با نرخ سالانه 1.8 درصد در سه ماهه دوم افزایش دهد که از 2 درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین بر روی تصمیم‌گیری سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر روز تمرکز خواهند کرد و انتظار می‌رود این بانک برای نهمین بار نرخ‌ها را افزایش دهد. سهام آسیایی در بحبوحه خوش‌بینی به پایان چرخه انقباض آمریکا به بالاترین حد پنج ماهه صعود کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 25.02 دلار رسید، پلاتین 0.7 درصد افزایش یافت و به 968 دلار رسید و پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 1258 دلار و 37 سنت رسید.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر