چرا مردم رغبتی برای خرید طلا ندارند؟

عصر معدن- رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با بیان این‌که قیمت فعلی سکه حدود ۱۵۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: قیمت واقعی سکه باید حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان باشد.;

چرا مردم رغبتی برای خرید طلا ندارند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در بازار اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بازار سکه و طلا آرام و راکد است و قیمت‌ها نیز از هفته گذشته تا کنون ثبات نسبی دارند و تغییر چندانی نکرده‌اند.

    وی با بیان اینکه قیمت سکه اکنون 3 میلیون و 625 هزار تومان است، افزود: قیمت فعلی سکه حدود 150 هزار تومان حباب دارد و باید قیمت واقعی آن حدود 3 میلیون و 450 هزار تومان باشد اما به دلیل شرایط بازار این قیمت با قیمت واقعی فاصله دارد.

    رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: بازار طلا هیجان گذشته را ندارد و آرام است. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بازار طلافروشان اهواز در رکود قرار دارد و به دلیل بالا بودن قیمت‌ها مردم رغبتی به خرید طلا ندارند.

    ذهبی عنوان کرد: سکه و طلا به وفور در بازار است و مردم اگر بخواهند می‌توانند خریداری کنند اما شرایط بازار خیلی مناسب نیست و اکثر معاملات در زمینه تعویض طلا انجام می‌شود و مردم کمتر طلای جدید خریداری می‌کنند.

    روز گذشته 15(دی ماه) بازار طلا و ارز با افزایش همراه بود ولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران امیدوار است که قیمت‌ها کاهش یابد.

    در لحظه انتشار این گزارش، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و 666 هزار تومان و سکه طرح قدیم  سه میلیون و 550 هزار تومان قیمت‌گذاری شده که نسبت به آخرین روز معاملاتی که صورت گرفته با افزایش همراه بوده است.

    قیمت نیم سکه یک میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 190 هزار تومان و سکه گرمی 650 هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 488 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 334 هزار تومان قیمت دارد، این در حالی است که هر اونس جهانی طلا افزایش قیمت داشته و به 1285 دلار رسیده است.

    در بازار ارز نیز بانک‌ها نرخ خرید دلار را افزایش دادند و به حدود 10 هزار و 500 تومان رساندند. همچنین نرخ خرید یورو نیز در بانک‌ها نسبت به روز چهارشنبه با افزایش همراه بود و به 11 هزار و 966 تومان در روز گذشته رسید.

    هر پوند انگلیس در بانک‌ها با کاهش حدود 120 تومانی 13 هزار و 371 تومان خریده شد. نرخ ارز مسافرتی در بانک ها 12 هزار و 446 تومان بود که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی حدود 12 هزار و 800 تومان به دست متقاضیان رسید. همچنین روز گذشته هر لیر ترکیه 1930 تومان، درهم امارات 2880 تومان و پوند انگلیس 13 هزار و 600 تومان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر