بازار طلای جهانی آرام است

عصر معدن- قیمت جهانی طلا امروز، چهارشنبه (۱۳ مارس) پس از ثبت بزرگترین کاهش خود در یک ماه گذشته در جلسه قبل پس از انتشار گزارش تورم ایالات‌متحده که بازده اوراق قرضه را افزایش داد و امیدها برای کاهش نرخ بهره در ژوئن فدرال رزرو را اندکی کاهش داد، ثابت ماند.;

بازار طلای جهانی آرام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت جهانی طلا با 0.1 درصد افزایش به 2158 دلار و 26 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 2163 دلار و 50 سنت رسید.

    قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش هزینه‌های بنزین و سرپناه به شدت افزایش یافت که نشان‌دهنده تورم ادامه‌دار است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافت. در 12 ماه منتهی به فوریه، پس از افزایش 3.1 درصدی نسبت به ژانویه، 3.2 درصد افزایش یافت و بالاتر از برآورد 3.1 درصد بود.

    ارزش طلا روز سه‌شنبه 1.1 درصد سقوط کرد که بدترین کاهش یک روزه آن از 13 فوریه است که داده ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده نیز در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

    بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، انتظارات بازار برای زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اندکی تعدیل شده بود و با احتمال 68 درصدی کاهش حداقل 25 واحدی در ماه ژوئن، قیمت‌گذاری از 72 درصد روز سه‌شنبه گذشته کاهش یافت. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. تورم باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری 10 ساله آمریکا و دلار آمریکا شد.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 923 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید، پالادیوم 0.7 درصد کاهش یافت و به 1034 دلار و 61 سنت رسید و نقره با 0.1 درصد کاهش به 24.14 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر