به آسانی طلا پیدا کنید

عصر معدن- دانشمندان به معدنچیان می گویند که چگونه طلا را راحت تر پیدا کنند.;

به آسانی طلا پیدا کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محقق دانشگاه استرالیا جنوبی مجموعه ای از ابزارهای ژئوشیمیایی را برای هدفگذاری دقیق تر ذخایر معدنی با ارزش و صرفه جویی میلیون دلاری در شرکت های حفاری در این فرآیند ایجاد کرده است.
    ابزارها از داده های جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل مواد حفاری به روش‌های جدید برای یافتن فلزات گرانبها کشف نشده، همچنین توجه به رسوبات جوان‌تر و شناسایی سوراخ‌های حفاری مناسب استفاده می‌کنند.
    محقق این پروژه با ترسیم نقشه‌هایی که عناصر شیمیایی اصلی درغلظت‌های بیشتری پیدا می کنند، الگوریتم‌های ژئوشیمیایی ایجاد می کند که شانس یافتن یک کانسار سنگ معدن را افزایش می‌دهد و هزینه اکتشاف مواد معدنی را کاهش می دهد.
    کارولین تیدی، دانشمند پیشرو در موسسه صنایع آینده یونایسا، گفت: "تقاضای جهانی برای مس و طلا رو به رشد است، اما پیدا کردن این فلزات به طور فزاینده ای سخت تر می شود زیرا شرکت ها مجبور می شوند عمیق تر شوند.
    به عنوان مثال ، حفاری الماس تا 400 دلار در هر متر هزینه دارد و حفر آن به عمق 1-2 کیلومتر غیر معمول نیست. این رقم تا 800،000 دلار بدون ضمانت موفقیت است ، بنابراین تعداد سوراخ های دریل را محدود می کند. برای افزودن به این چالش ، ذخایر سنگ معدن در مقایسه با فضای جستجو ریز هستند.
    با این حال ، از نظر تیدی ، راه حل او به شرکت ها اجازه می دهد تا بازده سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.
    "با استفاده از این ابزارهای ژئوشیمیایی ، شرکت ها می توانند منابع حفاری خود را به مناطق کم خطرتر متمرکز کنند. یافتن یک منطقه غنی از لحاظ اقتصادی با مس، پتانسیل ایجاد درآمد تا 175 میلیون دلار در سال و همچنین ایجاد بیش از 500 شغل را دارد.
    این محقق فاش کرد که ابزارهای وی با موفقیت در معدن برجسته هیل OZ Minerals (ASX: OZL) ، با ذخایر اکسید آهن و مس و طلا در شمال استرالیا جنوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. این محاکمه ، به معدنچی اجازه داد تا ردپای بدن سنگ معدن را چهار برابر افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر