قیمت طلای جهانی پایین آمد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و تقاضا برای نقدینگی پس از ریزش تاریخی بهای معاملات نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد.;

قیمت طلای جهانی پایین آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1683 دلار و هشت سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تحت تاثیر ریزش تاریخی بهای نفت به پایینترین حد خود در دو هفته اخیر نزول کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با یک درصد افزایش، به 1704 دلار و 60 سنت رسید.

    کامرون الکساندر، تحلیلگر شرکت مشاوره GFMS در این باره اظهار کرد که بین تقاضا برای خرید دارایی امن و نیاز به نقدینگی کشمکش به وجود آمده و قویتر شدن ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است. اگر بازارهای سهام سقوط کنند، معامله گران از داراییهای پرریسک به جانب داراییهای امن خواهند رفت و همچنین سرمایه گذاران برای حمایت در برابر ریزش دوباره بازارهای سهام، به جمع کردن نقدینگی می پردازند.

    دلار در برابر ارزهای رقیب خود نزدیک به بالاترین حد در دو هفته گذشته ایستاد.

    بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر ریزش قیمت نفت که خسارات اقتصادی عمیقتر شیوع ویروس کرونا را نمایان کرد، به پایین‌ترین رکورد دو هفته گذشته نزول کردند. بازار نفت روز چهارشنبه با جهش بیش از 20 درصدی بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با وجود ادامه بحران اشباع عرضه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، نفس راحتی کشید با این حال همچنان با مشکل اشباع عرضه در نبود تقاضا روبروست.

    به گفته تحلیلگران، قیمت طلا ممکن است در بلندمدت با فشارهای کاهشی روبرو شود زیرا این فلز به عنوان پناهگاهی در برابر تورم مورد استفاده قرار می گیرد اما سقوط قیمتهای نفت، به معنای افزایش فشارهای تورم منفی در بازار است. با این حال اقدامات محرک مالی و اقتصادی بانکهای مرکزی جهان به خصوص بانک مرکزی آمریکا از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، سنای آمریکا روز سه شنبه حدود 500 میلیارد دلار حمایت بیشتر برای اقتصاد و بیمارستانها را تصویب کرد و این لایحه را برای تایید نهایی به مجلس نمایندگان فرستاد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 2.1 درصد افزایش، به 1964 دلار و 16 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 750 دلار و 29 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، 14 دلار و 79 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر