قیمت طلا به پایین ترین رقم در ۷ ماه گذشته رسید

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.;

قیمت طلا به پایین ترین رقم در ۷ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد امروز به پایین ترین رقم در طی بیش از 7 ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از پایان ماه نوامبر قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد کاهش به 1770 دلار و 41 سنت رسید. اوایل امروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از دوم جولای یعنی 1759 دلار و 29 سنت رسیده بود. قیمت ها از ابتدای هفته جاری تاکنون 3 درصد افت کرده است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با 0.47 درصد افت به 1766 دلار و 60 سنت رسید.

    لاچلان شاو تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «طی هفته گذشته سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا رشد قابل توجهی داشته و این احساس شکل گرفته که با توجه به رد پیش بودن ترمیم اقتصاد آمریکا و سرعت گرفتن توزیع واکسن سوددهی این اوراق باز هم بالاتر خواهد رفت.»

    شاخص سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا در نزدیکی بالاترین رقم های حدود یک سال اخیر که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود قرار دارد. افزایش سوددهی سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

    کاهش قیمت طلا در حالی است که ادعاهای بیکاری طی هفته گذشته در آمریکا رشد غیرمنتظره ای داشته است.

    شاو افزود: «بازار اوراق قرضه منتظر است ببیند اقتصاد آمریکا به چه سمتی حرکت می کند و با توجه به در پیش بودن بسته محرک مالی، توزیع واکسن و حمایت های فدرال رزرو آیا ترمیم اقتصادی مورد انتظار رخ خواهد داد یا نه.»

    رشد بی سابقه قیمت بیت کوین نیز در تضعیف جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران دخیل بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر