ماشین های بدون سرنشین راهی معادن می شوند

عصر معدن- سورالماز که از توابع شرکت آلروسا است، از تجربیات جدید اکتشافى مى گوید.;

ماشین های بدون سرنشین راهی معادن می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، سورالماز که از توابع شرکت آلروسا است، با استفاده از دستگاه‌های نقلیه بدون انسان UAV (Unmanned Aerial Viehecle) به اکتشاف و مدلسازی قسمت‌های مختلف معدن پرداخت. براى این مدلسازی از دو درون (drone)، یک کوادکوپتر و یک هواپیما استفاده شد.

    نتایج این تست دقت فوق‌العاده و سرعت بسیار بالای استفاده از درون ها را نشان می‌دهد.
    به گفته آلکسی تیخونو، مدیر مرکز آنالیز و پروژه‌های استراتژیک شرکت آلروسا، استفاده از درون ها برای مدلسازی یکی از قطعات پازل معدن دیجیتال است.
    او گفت : " در حال حاضر، شرکت‌های معدن‌کاری در کشور ما تنها فن‌آوری نقشه‌برداری بدون سرنشین را آزمایش می‌کنند. ایگور ایوانف، مهندس ارشد PJSC می‌گوید : " تجربه استفاده  اولیه  این فناورى نشان می‌دهند که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای مین و نقشه‌برداری geodetic می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد ."
    نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل معدن دقت بررسی بالایی را نشان داد. خطای اندازه‌گیری در محدوده قابل ‌قبول با حاشیه بزرگ است. علاوه بر آن، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با اسکن لیزری سنتی ( برای یکی از اشیا در طول مدت کار از 115 تا 65 دقیقه )، و به طور قابل‌توجهی ایمنی آن‌ها را بهبود مى بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر