فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه ایجاد شود

عصر معدن- استاد دانشگاه علم و صنعت در میزگرد تخصصی چالش های همکاری های مشترک صنعت و دانشگاه گفت: اگر قرار است به آموزش و تربیت نیروهای متخصص بپردازیم باید ببینیم که این افراد باید در چه زمینه ای باید مورد آموزش قرار گیرند.;

فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه ایجاد شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» منصور سلطانیه با بیان این مطلب در ادامه گفت: بعد از آموزش تخصصی نیروی انسانی باید دید چه تضمینی برای اینکه شخص دانش آموخته جذب رشته تخصصی خود شوند وجود دارد؟
    وی ادامه داد: اکنون دانشجویان تمایلی ندارند که در یک رشته خاص مثل ریخته گری یا سرامیک تحصیل کنند و بیشتر تمایل دارند در یک رشته جنرال دانش آموخته شوند تا راحتتر جذب بازار کار شوند.
    به گفته سلطانیه، در کشورهای صنعتی و پیشرو، در ابتدا دید صنعتی به شخص داده می شود تا توانمندی لازم را برای حضور وی در محیط کاری فراهم‌ شود.
    وی افزود: در ایران نیز باید برای استادان فرصت مطالعاتی در صنعت ایجاد شود تا از نزدیک با مسائل مختلف صنعت روبرو شده و بتواند در زمان برخورد با مشکلات و چالش ها به درستی نقش ایفا کند.
    به گفته وی، در دانشگاههای بین المللی رتبه بندی وجود دارد اما در ایران اینگونه نیست و باید ضمن توجه به این موضوع با صنعت نیز ارتباط برقرار کنیم و بتوانیم در حل مشکلات در کنار این بخش باشیم‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر