رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن:

طرح احیای معادن کوچک مقیاس، ترویج کننده کنسرسیوم های معدنی باشد

عصر معدن- رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن پیشنهاد داد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ترویج کننده کنسرسیوم های معدنی باشد.;

طرح احیای معادن کوچک مقیاس، ترویج کننده کنسرسیوم های معدنی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهرداد اکبریان، با اعلام این موضوع با هدف بهبود اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک اذعان کرد: با توجه به حجم کوچک سرمایه گذاری ها و پایین بودن تخصص و تجربه در این معادن، بهتر است تعدادی از محدوده ها را به سمت تشکیل کنسرسیوم با مدیریت واحد سوق دهیم.

    وی ادامه داد: این اقدام موجب کاهش قیمت تمام شده احداث واحد فرآوری و توسعه اکتشافات خواهد شد. رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن درباره شرایط آغاز اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک گفت: این طرح در حالی اجرایی شد که معادن سنگ آهن کوچک مقیاس به دلیل اجرای سیاست کاهش صادرات و مصرف محصولات در داخل، با مشکل مواجه شده بودند.
    وی افزود: اجرای این طرح توسط ایمیدرو مانع هدر رفت سرمایه گذاری ها و موجب حفظ آن ها شد. به گفته وی این معادن گرچه در لفظ کوچک مقیاس اند اما هنوز اکتشافات در برخی از آنها ناقص بوده و ممکن است با تکمیل اکتشاف، به ذخایر عمده و بزرگ تبدیل شوند.
    تشکیل گروهی برای تامین ارزان ترین خطوط فرآوری دنیا
    اکبریان همچنین پیشنهاد داد: در قالب این طرح، یک گروه تشکیل و اقدام به تامین بهینه ترین و ارزان ترین خطوط فرآوری موجود در دنیا برای معادن کوچک کند تا از هدر رفت وقت و سرمایه جلوگیری شود. وی افزود: برای سرعت بخشی به طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن، کلینیک معدن متشکل از نیروهای جوان و آماده سفر یا بومی تشکیل شود تا این مجموعه مرتب از نزدیک با معادن در ارتباط باشند و روند توسعه معادن را به پیش برند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر