رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

احیای معادن کوچک با مشارکت بخش خصوصی

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ معدن در کشور غیرفعال است، گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود;

احیای معادن کوچک با مشارکت بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: دولت به تنهایی به دنبال فعال سازی معادن کوچک نیست، بلکه با بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های مشارکت بخش خصوصی،‌ این برنامه را پیگیری می کند.

    وی گفت: آمارهای منتشر شده حاکی است، 98.3 درصد از معادن ایران کوچک مقیاس است. 85 درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و 65 درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده اند.

    غریب پور گفت: ایمیدرو امسال احیا و فعال سازی 150 معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل یک هزار نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن نیز مورد توجه است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: احیا و فعال‌سازی معادن‌ کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می شود و همسو با برنامه رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

    وی همچنین به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و گفت: پیش از این در دولت یازدهم 270 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت جدید اکتشافی در وسعت 300 هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر