گردش مالی صنعت فولاد آذربایجان شرقی ۲۰ هزار میلیارد تومان است

عصر معدن- رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد آذربایجان شرقی گفت: این صنعت پایه در استان سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.;

گردش مالی صنعت فولاد آذربایجان شرقی ۲۰ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، کریم رحیمی  در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز، افزود: آذربایجان شرقی اولین استان در ایران است که انجمن تخصصی فولاد را به صورت استانی در کشور راه اندازی کرده و فعالیت رسمی آن از حدود سه سال پیش در قالب 9 واحد و کارخانه تولیدی آغاز شده است.

    وی گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی را بسیار بالا و مهم بمشرد که هیچ صنعتی در آذربایجان شرقی این حجم از گردش مالی را به خود اختصاص نمی دهد.

    رحیمی اظهار داشت: هم اکنون حدود 15 واحد تولیدی با 4 هزار و 500 نفر اشتغال زایی مستقیم در صنعت فولاد آذربایجان شرقی فعال است که با حمایت های همه جانبه مسئولان دولتی و همچنین اتاق بازرگانی تبریز امکان توسعه همه جانبه این صنعت در استان مهیا می شود.

    وی با اشاره به اهمیت این صنعت در توسعه اقتصادی و صنعتی آذربایجان از رئیس اتاق بازرگانی تبریز درخواست کرد تا در خصوص حل مسائل و مشکلات این حوزه مثل مشکلات مربوط به گمرک، بوروکراسی زاید اداری، حمل و نقل، محیط زیست و تهیه مواد خام مورد نیاز، فعالان این حوزه را کمک کند.

    رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع تاثیرگذار در توسعه استان است، گفت: اعضای انجمن باید مسائل و مشکلات موجود در این صنعت را احصا و در اختیار اتاق تبریز قرار دهند.

    یونس ژائله با یادآوری اینکه مطالب احصا شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد استان تقدیم مسوولان عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت تا اقدامات مقتضی در خصوص توسعه این صنعت در استان محقق شود، افزود: اتاق بازرگانی تبریز در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان و حذف بوروکراسی های زاید اداری در راستای توسعه این صنعت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

    آذربایجان شرقی در بخش فولاد از نظر سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در رتبه نخست کشوری قرار دارد و در این حوزه 50 هزار میلیارد ریال توسط بخش های مختلف در سطح استان سرمایه گذاری شده تا این مزیت بزرگ اقتصادی و تولیدی توانایی ایجاد زمینه های اشتغال را برای بیش از 7 هزار نفر را داشته باشد.

    آذربایجان شرقی بعد از اصفهان و خوزستان که اغلب واحدهای این دو استان دولتی هستند، رتبه سوم در تولید فولاد کشور را دارد که 85 درصد این تولیدات نیز توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

    تاکنون برای توسعه و تاسیس مراکز تولید فولاد در آذربایجحان شرقی 70 فقره مجوز صادر شده است که در صورت ثمربخش بودن و به نتیجه رسیدن تمام این مجوزها، تولید فولاد در این استان از شش میلیون تن به 21 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر