مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

تامین اعتبار طرح‌های معدنی مانع خام فروشی می‌شود

عصر معدن- مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اولویت‌های حمایتی از صنعتگران و کارآفرینان این بانک، گفت: تامین اعتبار طرح های معدنی اولویت جدید ما است، زیرا از خام فروشی جلوگیری می‌کند.;

تامین اعتبار طرح‌های معدنی مانع خام فروشی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، حسین مهری سه شنبه شب در نشستی با تعدادی از صنعتگران نمونه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حمایت از طرح های توسعه ای زنجیره ارزش که موجب اشتغال پایدار می شود از دیگر اولویت ها و سیاست های اصلی بانکی است.

    وی افزود: توجه به بانکداری دیجیتال و باز که مورد تاکید دولت نیز می باشد در چشم انداز بانکی قرار گرفته و ایجاد شبکه دیجیتالی از برنامه های مهم آینده بانک صنعت و معدن است.

    مهری ادامه داد: به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای برای رونق تولید مورد نظر رهبری تلاش می کنیم و می توانیم در این خصوص تاثیرگذارترین بانک کشور باشیم.

    وی همچنین با اشاره به تحریم ها و جنگ ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ایران، بیان کرد: در جنگ اقتصادی صنعتگران و کارآفرینان سربازان خط مقدم این جنگ هستند.

    وی تاکید کرد: همان طور که در جنگ تحمیلی دست در دست هم پیروز شدیم در این مقطع نیز با حمایت از یکدیگر و حمایت از صنعت پیروز میدان خواهیم بود.

    عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن کشور نیز در این نشست گفت: کارآفرینان از آسیب ها و تبعات بی کاری در جامعه جلوگیری می کنند و عاشقانه موجب تقویت تولید می شوند.

    وی که به اتفاق سرپرست صنعت و معدن آذربایجان شرقی از طرح های در دست اجرای 11 واحد صنعتی این استان بازدید کرد، گفت: به چشم خودم تلاش های تحسین برانگیز صنعتگران و کارآفرینان را دیدم که با توسعه و رونق تولید موجب اشتغال هزاران جوان در مجموعه های صنعتی شدند.

    سرپرست بانک صنعت و معدن آذربایجان شرقی  اظهار کرد: بخش عمده واحدهای تولیدی استان به علت نوسانات ارز مشکل نقدینگی دارند و در واقع نقدینگی مورد نیاز آنها سه برابر شده است.

    قهرمان موحدی افزود: بر این اساس برای رفع این مشکل صنعتگران و تامین سرمایه در گردش تلاش می کنیم تا تولید رونق پیدا کند و برای تحقق این هدف امسال تاکنون نزدیک 250 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مصوب شده که 200 میلیارد تومان آن به حدود 30 تا 40 واحد صنعتی آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

    وی افزود: پرداخت تسهیلات امسال ما در چهار ماهه اول نسبت به سال گذشته 1.5 برابر (150 درصد) رشد داشته که البته واحدهای صنعتی به تسهیلات بیشتری نیاز دارند که زمینه آن را فراهم می کنیم.

    وی همچنین با بیان اینکه از سال 1392 تا کنون 47 طرح با اشتغال 2هزار و 850 نفر در آذربایجان شرقی اجرا شده است، گفت: 41.194 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک بوده که منجر به سرمایه گذاری 58.940 هزار میلیارد ریال در استان شده است.

    اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن و مسئولان استانی این بانک از 11 واحد صنعتی آذربایجان شرقی شامل بنیان دیزل، یاقوت صنعت، درپاد، مجتمع فولاد صاحب تبریز، آذرحدید بناب، اسنوند آذر مراغه، مهر اصل، آسیاپک، شیرین عسل، فولاد مهر سهند و کارتن انصار تبریز بازدید و از روند پیشرفت طرح های جدید در دست ساخت یا طرح های توسعه ای این واحدها دیدن کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر