رشد عملکرد در معدن روی انگوران؛ استخراج ۱۶درصد، باطله برداری ۱۷درصد

عصر معدن- مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران اعلام کرد: میزان استخراج و تولید سرب و روی این مجتمع در سال رونق تولید (سال ۹۸)، نسبت به برنامه افزون بر ۱۶درصد افزایش یافت.;

رشد عملکرد در معدن روی انگوران؛ استخراج ۱۶درصد، باطله برداری ۱۷درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: مجتمع سرب و روی انگوران طی 12 ماهه 98 حدود 6 میلیون و 858 هزار و 756 متر مکعب استخراج کرد. اما برنامه استخراج، 5 میلیون و 882 هزار و 800 متر مکعب بود که حاکی از افزایش حدود یک میلیون مترمکعبی استخراج (16.6 درصد) است.

    وی ادامه داد: در بخش ماده معدنی، برنامه تولید سال گذشته، 800 هزار تن بود که با 9 درصد افزایش به 873 هزار تن رسید. همچنین، برنامه باطله برداری، 5 میلیون و 600 هزار متر مکعب بود که با 17 درصد افزایش به 6 میلیون و 547 هزار مترمکعب افزایش یافت.

    برنامه استخراج، تولید و فروش 99
    مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با اشاره به برنامه استخراج و تولید امسال تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه تولید امسال در بخش رو زمینی حدود 750 هزار تن ماده معدنی و 5 میلیون و 800 هزار متر مکعب باطله است. میزان تولید بخش زیرزمینی نیز حدود 100 هزار تن ماده معدنی خواهد بود.
    وی افزود: در سال 99، برنامه فروش روزانه محصول به میزان 3500 تن در 320 روز کاری تعریف شده است.

    ذخیره 5.5 میلیون تنی معدن انگوران
    فلاح درباره میزان ذخیره معدن انگوران گفت: ذخیره کنونی این معدن طبق برآوردهای انجام شده براساس مدل بلوکی موجود از ابتدای سال 99 حدود 3 میلیون و 600 هزارتن ماده معدنی در بخش روباز و حدود یک میلیون و 900 هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی انگوران است.
    وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با توجه به تنظیم برنامه‌های تولید مجتمع قبل از شیوع کرونا، تاکنون خللی در کاهش یا تغییر برنامه ایجاد نشده و پیمانکاران و مشاور در بخش تولید ماده معدنی با رعایت پروتکل های بهداشتی، طبق روال قبل مشغول کار هستند.

    اقدامات مجتمع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی
    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اقدامات این مجتمع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: اعزام ماشین آلات راهسازی و معدنی برای آبادانی، ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی، ساخت درمان بستر شهر دندی، حمایت از قهرمانان تیم فوتبال شهر دندی، حمایت از همایش‌ها و مانورها در مناطق ماهنشان و دندی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روستاییان مجاور برای شرکت در نماز جمعه شهر دندی، از جمله این اقدامات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر