شهرک تخصصی صنایع معدنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اعلام کرد: برای اولین بار و با صدور مجوز دو شهرک صنعتی خصوصی صنایع معدنی در فضای ۶۵۰ هکتار در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.;

شهرک تخصصی صنایع معدنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رامین صادقی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در مسیر رونق تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام شد که امسال نیز این روند با یک توان مضاعف به انجام می‌رسد.

    وی افزود: امسال 170 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای 5 هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها 35 درصد تولید محصولات صنعتی استان اردبیل افزایش خواهد یافت تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات محصولات تولیدی استان انجام شود.

    صادقی گفت: مهمترین رشته‌های صنایع توسعه‌ای استان اردبیل سلولزی تا دو میلیون مترمکعب است که جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر در تولید محصولات سلولزی و چوبی قرار خواهد داد.

    وی از تکمیل چهار واحد تولید محصولات بهداشتی و دارویی در استان به ظرفیت دو میلیون عدد خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدها اردبیل نیز به قطب تولید محصولات بهداشتی و دارویی تبدیل خواهد شد.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به راه‌اندازی واحد صنعتی و تولیدی کامیونت و کشنده‌ها اشاره کرد و گفت: همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی متنوع در بخش خودرویی، محصولات دارویی نظیر سرم، الکل و گیاهان دارویی در دستور کار است.

    صادقی ادامه داد: استان اردبیل در تولید لاستیک به ویژه لاستیک رادیال 25 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و این واحدها همچنان مورد حمایت جدی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر