مدیر عامل ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت باید به شکل عملی و دوسویه برقرار شود

عصر معدن- مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با ریاست و اعضای هیات رییسه واحد لنجان با تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای حل مشکلات با ایجاد پیوندی نزدیک و مستمر بین مراکز علمی و صنعتی باید به شکل عملی و دوسویه برقرار شود. مهندس منصور یزدی زاده ایجاد ارتباط مستقیم و اثربخش بین واحدهای صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان را به منظور اتخاذ سیاست صنعتی صحیح در جهت رسیدن به استقلال و خودکفایی صنعتی ضروری دانست و تصریح کرد: زمینه‌های بسیار خوبی برای کار مشترک بین شرکت سهامی ذوب آهن و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و با توجه به شناخت دقیق و مثبتی که از جناب دکتر داودی ریاست جدید دانشگاه آزاد لنجان داریم اعتماد ما به این واحد دوچندان شده و این تعامل بهتر از قبل برقرار خواهد شد.;

ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت باید به شکل عملی و دوسویه برقرار شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با عنایت به افزایش بودجه تحقیقاتی سال جاری خاطرنشان کرد: «علم و دانش یک توانایی بالقوه‌ای را شامل می‌شود که عملیاتی شدن آن در عرصه کار، تجربه، صنعت و کارخانه اتفاق می‌افتد.

    وی افزود: مسلما اقتصاد دانش‌بنیان را نمی‌توان به تنهایی از صنعت هدایت کرد، همچنین پیشرفت اقتصادی، فقط از طریق دانشگاه، نمی‌تواند به سرانجام برسد. لذا امروزه پیوند بین دانشگاه و صنعت و حوزه تولید موضوعی کاملا مشخص و اجتناب‌ناپذیر است.

    سیدمسعود داودی، با اشاره به تفاهم‌نامه ذوب آهن اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان خاطرنشان کرد: واحد لنجان با توجه به همجواری با کارخانه بزرگ از طرف استان ماموریت یافته است تا در محقق شدن این تفاهم‌نامه تسریع کند.

    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و بالا بردن بهره‌وری به زودی با افتتاح دفتر دانشگاه آزاد استان اصفهان در کارخانه ذوب آهن، با کمک متخصصان با تجربه ذوب آهن شتاب بیشتری در رفع موانع و کاهش وابستگی ذوب آهن به خارج از کشور را شاهد خواهیم بود.

    وی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاداسلامی واحد لنجان باتوجه به تخصص همکاران این واحد دانشگاهی و همچنین ماموریت واحد لنجان در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز پرسنل پرتوان شرکت ذوب آهن، آمادگی لازم را دارد در راستای سند آمایشی وزارت علوم در مقاطع مختلف تحصیلی، با عقد تفاهم‌نامه با مرکز علمی کاربردی ذوب آهن در خدمت خانواده بزرگ ذوب‌آهن اصفهان با شرایط و تمهیدات ویژه باشد.

    مهندس مهدی نصر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان با اشاره به رشته‌های فنی در دانشگاه آزاد لنجان تصریح کرد: دانشگاه آزاد لنجان با امکانات مطلوب و همجواری با کارخانه ذوب آهن از ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوبی در زمینه تولید علم و کارآفرینی برخوردار است.
    نصر با بیان این که کشور نیاز به تکنسین ماهر دارد افزود:  صنعت نیاز به دانش آموختگان توانمند، متخصص و ماهر دارد. لذا دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با توجه به رشته‌های فنی و مهندسی خود می‌تواند با تربیت نیروهای کارآمد، ضعف حوزه مهارتی را برطرف کند.

    وی افزود: به رغم همه محدودیت‌ها و فضاهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده، بخش قابل توجهی از چالش‌های ایجاد شده در بخش اقتصادی با مدیریت داخلی و توانمندی تکنسین‌های ماهر داخل کشور تبدیل به فرصت شده است. و ما نیز آمادگی خود را در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه مورد نظر و تسریع در آن اعلام می‌داریم.

    مهندس مهدی بهرامی، معاون منابع انسانی و اموراجتماعی ذوب آهن اصفهان با اشاره به همجواری دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: پیوند بین صنعت و دانشگاه باعث رونق کسب و کار می‌گردد و این امر باعث افزایش توام فعالیت‌های پژوهشی صنعتگران و دانشگاهیان در راستای اشتغال‌زایی می‌شود. از طرفی این ارتباط، افزایش سطح کمی و کیفی اقتصاد جامعه و همچنین کاهش قیمت تمام شده را به دنبال خواهد داشت. لذا ما آمادگی عقد تفاهم‌نامه آموزشی در راستای پیشبرد اهداف بلند ذوب‌آهن با چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی را داریم و بسیار خرسندیم که دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با مدیریت جدید برنامه‌ها و اهداف مشترکی را دنبال می کند.

    مجید اصلانی رییس مرکز رشد دانشگاه آزاد لنجان با اشاره به محصولات فناورانه مرکز رشد این واحد تاکید کرد: مرکز رشد واحد لنجان با ایجاد فضاى مناسب جهت تجارى کردن دستاوردهاى تحقیقاتى و فناورانه و حمایت از توسعه کسب و کارهاى دانش‌بنیان از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهاى نوپاى فعال در حوزه فناوری‌هاى پیشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى پشتیبانى مى‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر