پروژه PCI با راه اندازی گرم تجهیزات به افتتاح نزدیک می شود

عصر معدن- با توجه به اینکه در آستانه افتتاح پروژه PCI قرار داریم با امیررضا کهکشان کارشناس ارشد مکانیک و مسئول کنترل فرایند پروژه و ایرج امینی کارشناس ارشد برق گفتگویی انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:;

پروژه PCI با راه اندازی گرم تجهیزات به افتتاح نزدیک می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، امیررضا کهکشان کارشناس ارشد مکانیک و مسئول کنترل فرایند این پروژه گفت : در صنایع فولادی که روش تولید آنها کوره بلند است،کک متالورژی به عنوان ماده اصلی تولید انرژی و عامل احیا کننده نقش موثری دارد لذا این موضوع سبب شده سهم عمده ای را در قیمت تمام شده محصول به خود اختصاص دهد. بنابراین از دیرباز تا کنون جایگزین سوخت کمکی برای کاهش مصرف انرژی مورد توجه ویژه قرار داشته است.
    وی افزود : یکی از روش های کاهش مصرف کک،شیوه تزریق پودر زغال به کوره بلند است که در مقایسه با سایر سوخت های کمکی مقرون به صرفه است زیرا زغال هایی که طی این فرایند پودر می شوند، قابلیت کک شوندگی ندارند و از قیمت ارزانتری برخوردار هستند. بدین ترتیب در عین صرفه جویی ارزش آفرینی مناسبی نیز ایجاد می شود.
    کارشناس ارشد مکانیک و مسئول کنترل فرایند پروژه PCI تصریح کرد : گستردگی این پروژه در ذوب آهن اصفهان از بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی تا کوره بلند و کارگاه اکسیژن را در بر می گیرد.
    وی ادامه داد : برای راه اندازی این پروژه نیاز بود گاز ازت کارخانه تقویت شود در این راستا یک دستگاه کمپرسور ازت در کارگاه اکسیژن نصب و راه اندازی گردید و هم اکنون در حال بهره برداری می باشد. همچنین برای انتقال دود از کوره بلندهای 2 و3 به کارگاه اصلی پروژه حدود 900 متر لوله با قطر 2600 میلیمتر و حدود 460 تن ستون پایپریک حد فاصل کوره بلندها و بخش کک سازی نصب شد. همچنین با تلاش گروهی کلیه دست اندرکاران از ابتدا تاکنون حدود 7500 تن اسکلت و تجهیزات پروژه به صورت صد در صد نصب و مونتاژ شده است و وارد فاز راه اندازی پروژه شده ایم. 
    امیررضا کهکشان در پایان از حمایت های مدیرعامل شرکت،معاون برنامه ریزی و توسعه و همچنین تلاش شبانه روزی کلیه عوامل اجرایی پروژه تشکر کرد.   
    در ادامه ایرج امینی کارشناس ارشد برق پروژه PCI نیز گفت : در حال حاضر راه اندازی سرد در بخش قابل توجهی از پروژه شامل (Free Rom موتورها و راه اندازی تحت بار تجهیزات) انجام شده و بخشی از تجهیزات نیز وارد راه اندازی گرم شدند و در حال بهره برداری هستند. با راه اندازی گرم مابقی تجهیزات، پروژه وارد فاز افتتاح می شود.   
    وی بخش های تشکیل دهنده پروژه PCI را چنین برشمرد : خط انتقال زغال از کک سازی به کارگاه اصلی،بونکرهای زغال،آسیاب ها،فن های مکنده دود و غبارگیر و تاسیسات جانبی.
    کارشناس ارشد برق پروژه PCI تجهیزات برقی و اتوماسیونی پروژه که راه اندازی شدند را بدین شرح عنوان کرد : دو خط ورودی برق MV ، تابلوهای اصلاح ضریب قدرت،دو دستگاه ترانس 1000 کیلو ولت آمپر،تابلوهای پاور سنتر (PCC)،تابلوهای MCC ، دو دستگاه استارترMV ، چهار دستگاه موتور فن MV با قدرت های 355 تا 1600 کیلو وات،دو دستگاه موتور آسیاب با قدرت 750 کیلو وات،سه دستگاه کمپرسور MV با قدرت 350 کیلو وات و تعداد قابل توجهی موتور LV ، حدود 190 والو نیوماتیک،سیستم اعلام و اطفاء حریق،دوربین مدار بسته،مخابرات و PLC ، RIO و سایر تجهیزات اتوماسیون و ابزار دقیق.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر