استاندارد ملی شمش فولادی تختال به تصویب رسید

عصر معدن- هشتاد و یکمین جلسه کمیته ملی فلزشناسی سازمان استاندارد ایران با هدف بهبود کیفیت شمش های فولادی تختال (اسلب) و افزایش سطح کنترل نظارت بر بازار عرضه و تقاضا انجام شد .;

استاندارد ملی شمش فولادی تختال به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» این جلسه با دبیری شرکت فولاد خوزستان و با حضور نماینده های سازمان ملی استاندارد ایران ، اداره کل استاندارد خوزستان ، شرکت های فولاد مبارکه ، فولاد اکسین ، فولاد هرمزگان ، نورد لوله اهواز ، انجمن حمایت از تولیدکنندگان فولاد کشور ، TC17 و جمعی از متخصصان و ذینفعان و همچنین مسئولان شرکت فولاد خوزستان انجام شد. این نشست روز دوشنبه 20 آبان ماه 98 در سالن کنفرانس تالار طوبی 2 واقع در فرهنگسرای فولاد خوزستان برگزار شد.
    محمود اکابر نماینده مدیرعامل فولاد خوزستان در نظام مدیریت یکپارچه اظهار داشت : از ابتدای تابستان سال 98 با مجوزی که از سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت فولاد خوزستان داده شد ، تدوین اولین استاندارد ملی اسلب آغاز شد و طی جلسات پیاپی که با متخصصان صنعت فولاد کشور برگزار گردید ، متن تهیه شده مورد بحث و بررسی و توافق قرار گرفت. وی افزود : در نتیجه روز دوشنبه 20 آبان ماه 98 برای نخستین بار ، استاندارد تختال فولادی کربنی و کم آلیاژ تولید شده به روش ریخته گری پیوسته با ویژگی ها و روش های آزمون به تصویب نهایی رسید و برای انتشار در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.
    این گزارش حاکی است ، این استاندارد هیچ گونه مرجع معادل خارجی نداشته و کاملا بر اساس دانش و تجربیات فنی متخصصان شرکت های فولاد خوزستان و دیگر شرکت های فولادی تدوین شده است. گفتنی است ، استاندارد یادشده به عنوان یک استاندارد ملی و به صورت اختیاری از سوی سازمان ملی استاندارد منتشر خواهد شد و طبق ضوابط آن سازمان ، شرکت ها پس از ارزیابی با اخذ این استاندارد به صورت تشویقی از مزایای داشتن آن در مراودات تجاری بهره مند می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر