برنامه های توسعه ای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در سال ۹۷

عصر معدن- سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برنامه های توسعه ای این مرکز در سال ۹۷ را تشریح کرد.;

برنامه های توسعه ای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری با اشاره به اینکه برنامه های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در راستای سیاست ها و استراتژی های ایمیدرو است، گفت: از جمله برنامه های این مرکز، مطالعات و بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی ٥ در مقیاس پایلوت و اجرای آن و نیز طرح توسعه واحدهای سیار فرآوری به روش فلوتاسیون و ثقلی است.
    وی ادامه داد: آماده سازی سیستم و زیرساخت های لازم برای اخذ استاندارد و برنامه های عملکردی اچ. اس. ایی. ایی و احداث سیستم تصفیه خانه، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب از دیگر برنامه های مرکز یاد شده است.
    سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به «انجام آزمایشات شیمی، کانی شناسی و فرآوری نمونه های اکتشافی ایمیدرو» به عنوان یکی دیگر از برنامه های امسال این مرکز، تصریح کرد: در این برنامه، آنالیز شیمی و کانی شناسی اکتشافی ایمیدرو و دیگر مشتریان و تحلیل فعالیت های برون سپاری خدمات آزمایشگاهی اکتشافی مازاد ظرفیت مرکز با هدف اجرا در حداقل زمان و هزینه مطرح است.
    وی افزود: از جمله برنامه های سال 97 این مرکز، شناسایی و امکان سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی و نیز دریافت تاییده سازمان در خصوص برنامه استراتژی مرکز به همراه مدل نحوه مشارکت با مراکز پژوهشی معتبر دنیا و ارائه گزارش نهایی در کمیته سرمایه گذاری است.
    ملاطاهری «طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس پایلوت» را به عنوان یکی دیگر از برنامه های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برشمرد و گفت: در این برنامه، طراحی، ساخت و راه اندازی تیکنرهای خمیری در مقیاس پایلوت، بررسی، تحلیل، تهیه گزارش نهایی و ارائه پیشنهاد برای تجاری سازی در صورت دریافت نتایج مثبت و همچنین، ارائه نتیجه پژوهش به مدیریت پژوهش ایمیدرو به منظور ارائه تعیین سیاست در کمیته سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
    وی ادامه داد: ارائه پیشنهاد روش تجاری سازی و بهبود فرآیند تولید فناوری و تجهیزات واحدهای سیار فرآوری به روش ثقلی و سایر پروژه های به اتمام رسیده از دیگر برنامه های این مرکز در سال جاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر