اعتراض فولادسازان به افزایش ۱۰۰درصدی قیمت گاز

عصر معدن- افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت گاز برای فولادسازان و عطف به ماسبق کردن سه ماهه آن اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد را در پی داشته است.;

اعتراض فولادسازان به افزایش ۱۰۰درصدی قیمت گاز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهادر احرامیان عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران  اظهار کرد: بحث افزایش قیمت‌ها یک موضوع اما نحوه اعمال آن، امری بی‌سابقه و غیر منتظرانه بوده است. در واقع بحث افزایش قیمت گاز که به گفته دولت به سبب افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت محصولات فولادی صورت گرفته، تا حدودی توجیه‌پذیر و قابل درک است.

    وی افزود: دولت برای جلوگیری از ایجاد رانت تصمیم گرفته که قیمت گاز را تعدیل کند که تا این مرحله از کار، چندان دور از ذهن نبوده است؛ اما اتفاق عجیب و بی‌سابقه این است که در دی‌ماه سال جاری دولت اعلام کرد که افزایش دو برابری قیمت‌ها از مهرماه محاسبه خواهد شد.

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بسیاری از فولادسازان با قیمت‌های سه ماه قبل‌تر از تصویب مصوبه افزایش قیمت گاز فولادسازان که دی‌ماه سال جاری بوده، در مهرماه محصولات خود را فروخته، پیش‌فروش و تسویه حساب کرده‌اند؛ اکنون یک‌شبه تصمیم گرفته می‌شود که هزینه‌های تولید و غیره با عدد دیگری باید محاسبه شود که منجر به بهم ریختن کامل همه معاملات، هزینه‌ها و قیمت‌ها خواهد شد.

    احرامیان اظهار کرد: نحوه اعمال مصوبه افزایش قیمت و این عطف به‌ماسبق شدن، علامت سوال بزرگی را در ذهن فولادسازان ایجاد کرده است که فولادساز در مهرماه تسویه حساب خود را انجام داده اما اکنون قرار است یک قبض دیگر برایش صادر شود که افزایش دو برابری را از همان مهرماه اعمال می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر