میلگرد آلیاژی به سبد محصولات فولاد صنعت بناب اضافه می‌شود

عصر معدن- تولید میلگرد شاخه به قطر ۶.۵ میلیمتر در کشور تاکنون مقدور نبوده اما فولاد صنعت بناب توانمندی تولید این محصول را دارا است.;

میلگرد آلیاژی به سبد محصولات فولاد صنعت بناب اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، اردشیر افضلی معاون بهره برداری مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به لزوم تمرکز کارخانجات فولاد بر بومی سازی به ویژه در شرایط تحریمی فعلی گفت: ممکن است تجهیزاتی که صنایع از خارج از کشور وارد می کنند، در داخل ساخته شده باشد و لذا باید فرصت آشنایی و خرید از داخل و با کیفیت مطلوب تر از نمونه های خارجی را فراهم آورد. بهره گیری فولادسازان از چنین فرصت هایی به تولید کنندگان تجهیزات امکان می دهد که با جدیت بیشتر و بدون نیاز به خارج، به سمت تولید بروند و از سوی دیگر وابستگی تولیدکنندگان به خارج کاهش یافته و ارزبری کمتری خواهند داشت.

    وی افزود: ارزی که قرار است به خرید های خارجی تخصیص یابد، چنانچه به تولیدکننده داخلی داده شود، علاوه بر افزایش اشتغال وابستگی صنایع به خارج را کاهش می دهد.

    افضلی درخصوص بومی سازی در مجتمع فولاد صنعت بناب نیز به  گفت: این شرکت موارد بسیاری را در حوزه بومی سازی انجام داده است که می توان به دستگاه Changeover کوره های القایی، دستگاه گرپ که به صورت کامل در فولاد بناب ساخته شده و طراحی و ساخت رکوپراتورهای خطوط نورد و نیز ساخت سردکن های اکسیژن پلنت اشاره کرد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه فولاد صنعت بناب در حوزه صادرات وارد و فعال شده و خمیدگی سر میلگردها در صادرات بسیار مهم است، لذا با کمک اره آتشی که صد درصد آن در بناب ساخته شد، این موضوع به خوبی رعایت می گردد. وی کار ارزشمند فولاد صنعت بناب را ساخت کوره القایی از صفر تا صد عنوان کرد و گفت: در حوزه مهندسی نیز مانیتور میز کنترل (HMI) ریخته گری مداوم چه به لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری در این شرکت انجام شده است که باید توجه داشت اجرا و پیاده سازی اتوماسیون سطح 2 در ریخته گری مداوم کار کوچکی نیست.

    معاون بهره برداری مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به اینکه تولید میلگرد شاخه به قطر 6.5 میلیمتر در کشور تاکنون مقدور نبوده گفت: هم اکنون فولاد بناب توانمندی تولید این محصول را دارا است و سفارش هایی را نیز برای این محموله دریافت کرده است. تا پیش از این قابلیت تولید میلگردهای شاخه در سایزهای 8، 10 و 12 میلیمتر در فولاد صنعت بناب وجود داشت و اکنون سایز 6.5 نیز به آن اضافه شده است.

    وی این نوید را داد که در آینده بسیار نزدیک خط نورد میلگرد آلیاژی نیز در فولاد صنعت بناب راه اندازی می شود و هم اکنون این خط در حال مونتاژ است.

    افضلی در خاتمه گفت: متاسفانه در کوره های القایی موجود در کشور، درصد شارژ آهن اسفنجی 20 تا 25 درصد بالاتر نیستند اما خوشبختانه با همت همکاران فولاد صنعت بناب شارژ آهن اسفنجی در کوره های این مجموعه، در سطح 50 درصد تثبیت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر